Landets mest originale suvenir kåret

Den endelige vinneren av Star Tours suvenirkonkurranse er nå kåret. Viggo Elster fra Oslo har gått av med seieren for hans egg med Eiffeltårnet inni.

Fra juni til august arrangerte Star Tour en landsomfattende konkurranse der de ønsket å finne frem til Norges mest originale suvenir. Etter å ha tatt ut de tre beste suvenirene fra hvert distrikt til en finale, har juryen nå funnet frem til landets mest originale suvenir. Et egg med Eiffeltårnet inni. – Historien bak denne suveniren er strålende. Og dessuten er det en typisk suvenir, samtidig som den er helt unikt. Tanken på å kombinere noe som minner om et strutsegg med Eiffeltårnet er helt spesiell, sier en lattermild salgssjef i Star Tour, Tonje Fossum. Hun forteller at konkurransen har innbrakt suvenirer fra hele landet, og at prosjektet har vært veldig morsomt både for kundene og arrangøren. – Vi hadde aldri forventet at konkurransen skulle ta av i så stor grad, og engasjere folk så mye som det den har gjort, sier Fossum. Styggeste suvenir Vinneren, Viggo Elster, karakteriserer seg selv som en erfaren suvenirsamler, og forteller at egget som brakte inn den store gevinsten på 5000 kroner, er et resultat av en konkurranse Elster har med en kamerat. – Vi bruker mye tid på å finne de styggeste og mest originale suvenirene til hverandre når vi er ute og reiser. Egget med Eiffeltårnet er en gave jeg har fått av min kamerat, sier Elster. I november reiser de to vennene til London for gavekortet de fikk av Star Tour. Og hjemme venter famiien spent på hvilken suvenir kameratene tar med seg denne gangen. Bilde av vinner-suveniren Se vedlagte bilde For ytterligere informasjon om historien bak suveniren og vinnerne lokalt kontakt: Tonje Fossum Salgssjef Mobil92 89 97 29 Tel. 67 11 51 00 Lena Petersson Info. sjef Mobil 92 28 15 18 Tel. 67 11 52 05