Lykkelig familie får verdens våteste sommerjobb

Hvor stort magesug får du i vannsklia? Hvor moro er bølgebassenget? En badeglad tobarnsfamilie fra Romerike skal finne ut av dette. De har nemlig fått verdens villeste sommerjobb.

Denne høsten starter Star Tour salget av familieferier til sitt nye konsept Splash®, hoteller med badeparker i Tyrkia, Hellas og Tunisia. Derfor søkte Star Tour i sommer etter en badeglad familie som kunne teste de nye produktene. Flere hundre familier søkte, men det var familien Hansen Langbakken fra Finstadjordet ved Lørenskog i Akershus som hadde den beste bade-cv’en: -Vi reiser mye og liker godt at det er et vått element med når vi er på ferie, sier mor Synnøve Langbakken (33) som til vanlig jobber som lærer på barneskolen. -Vi har vært på badeparker mange steder i Norge, Danmark, Estland og i Syden, sier far Roald Hansen (35). –Vi liker å leke i vannet. Strenge testere I august reiser familien på en toukers tur til Tyrkia og til Rodos. I Tyrkia skal de teste topphastighetene i de lange vannskliene på Club Alibey ved Antalya i Tyrkia. Deretter skal familien prøve seg i blekksprutrutsjebanene ved Grand Ucel Hotel ved Marmaris. På Rodos skal familien vurdere badeparklivet ved Blue Bay Hotel. Familien skal ikke bare blogge og skrive reisebrev på Star Tours reiseforum, men de skal også gi hotellene karakterer. Badeparktester Sandra Langbakken Hansen (8) gleder seg til jobben: -Det finnes rutsjebaner som er veldige morsomme og noen som er skumle. Det skal jeg fortelle om, sier den unge yrkeskvinnen. -Vi kommer nok til å sammenligne det vi opplever der med steder vi har vært før, sier Roald Hansen som har fått låne vanntett kamera til å dokumentere hvor høye plask familien kan lage. Star Tours informasjonsdirektør Lena Petersson sier at selskapets strenge produktsjefer har jobbet lenge med å tilrettelegge det nye feriekonseptet. -Men vi ønsker oss også førstehåndskunnskap og erfaringer fra en familie som har testet hotellene, sier Petersson. Aktiv familie Familien består av fire personer. Far Roald Hansen (35) jobber som grafiker og har fotografi som sin store hobby. Han har også gått på skrivekurs. Mor Synnøve Langbakken (33) jobber som lærer i første klasse. Sandra (8) liker å danse og turne. Kasper (9) liker å spille både bordtennis og dataspill. Den aktive familien er glad for nå å kunne gjøre det de liker best til en jobb: bading, hopping, stuping og leking i vannet. Les familiens første reisebrev: https://www.startourreiseforum.no/Reisebrev.aspx?nid=41190 Følg med her: http://www.startour.no/reiser/sydenreiser/familieferie/splash-hotell-med-badeland/ Bilder kan lastes ned her: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0000908 Fakta: Til neste år vil Star Tour ha seks Splash-hoteller på fire steder ved Middelhavet: Tyrkia, Tunisia, Korfu og Rodos. På alle hotellene er det store vannsklier, fontener, bølgemaskiner og annen bademoro. Alt finnes enten på eller i direkte tilslutning til hotellet. Hotellene passer best for familier med barn i alderen fra åtte år og oppover. Reisene legges ut for salg til høsten, og første avreise er i april 2010. Stabekk 30. juli 2009 Kontaktinformasjon: Komm. dir. Lena Petersson tlf. 922 81518/lena@startour.no