Mexico snart utsolgt

Allerede før vinterens første charterfly til Mexico tar av i slutten av november melder Star Tour om stappfulle fly. Mer enn 90 prosent av reisene er solgt og neste vinter håper feriearrangøren å doble antall reiser.

- Etterspørselen etter reiser til Mexico har vært langt større enn vi våget å håpe på. Allerede i august var flere avganger utsolgt og nå er det bare strøplasser igjen på enkelte avganger, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

I følge Petersson er det ganske uvanlig at et ”nytt” reisemål nesten er utsolgt før sesongen starter.
- Nå jobber vi hardt for å doble antallet plasser neste vinter slik at vi kan oppfylle nordmenns ønsker om å reise til Mexico på enklest mulig måte. I motsetning til ruteflyene så flyr vi direkte fra Oslo med vårt eget flyselskap hvor det blant annet er egen tv til alle om bord, sier hun.

I løpet av vinteren vil rundt 1000 nordmenn reise med Star Tour til Yucatan-halvøya i Mexico. Blant de mest populære hotellene er Blue Village Exotic og den lille, unike paradisøya Isla del Holbox.

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 7. oktober 2010

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
elv@startour.no
Tlf: 928 66 503

Star Tour er en av Norges største reisearrangører med en omsetning på 1,48 milliarder og 237.000 passasjerer i 2009. I følge en undersøkelse gjort for Aftenposten er Star Tour den reisearrangøren nordmenn flest foretrekker å reise med. Star Tour har som mål å være ledende innen miljø, og miljøsertifiserer derfor alle sine Blue Village i Europa. Selskapet er en del av TUI Nordic som tilbyr feriereiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også flyselskapet TUIfly Nordic. TUI Nordic er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. TUI Travel Plc har 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og tilbyr reiser til 25 land. TUI Travel fikk i 2009 World Travel Awards som verdens beste turoperatør.