Nå stiger prisene på sydenturer

Sjelden har januarreisene forsvunnet raskere ut av hyllene enn i år.  Vinterkalde nordmenn rømmer landet og nå stiger prisene, melder Star Tour.

- Vanligvis er januar en rimelig periode å reise i, men i år har vi hatt uvanlig stor pågang etter sydenreiser. Det er tilbud og etterspørsel som styrer prisene, og de siste dagene har mange januarreiser blitt opptil tusenlappene dyrere, sier administrerende direktør Christian Lunde i Star Tour.

Januar er årets mest hektiske periode for reisebransjen. I løpet av de neste ukene vil nordmenn bestille mellom 150 og 160 000 reiser for opp mot en milliard kroner. Det er først og fremst sommerferien som sikres nå, men mange har også valgt å pakke kofferten for å reise sørover de kommende ukene.
- Reisene forsvinner som nysnø i maisola. Mandag hadde vi salgstall så gode at vi må tre år tilbake for å finne noe lignende, smiler Lunde fornøyd.

Fem mest populære denne uken
1. Kreta
2. Antalya
3. Mallorca
4. Rhodos
5. Kypros

Stabekk 6. januar 2011

Tlf: 928 66 503

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr pakketurer med charterfly, rutefly og tog. Arrangøren er en del av TUI Travel Plc, verden største reiselivskonsern med 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og utreise fra 25 land. I Norden inngår Star Tour i TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar og flyselskapet TUIfly Nordic.