Nordlendingene sikrer seg sol i vinter

Sommeren er over, men allerede nå vil nordlendingene ha mer sol og varme, melder Star Tour. Snart er halvparten av reisearrangørens vinterereiser revet vekk fra både Bodø og Evenes.

- Vi har hatt god pågang fra nordlendinger de siste ukene. I tillegg til å bestille siste rest av sommerreiser så er de i Nordland nå i ferd med å sikre seg sol og varme i vintermånedene, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Hun forteller hele 80 prosent av novemberreisene fra Evenes til Gran Canaria er solgt og at nesten 70 prosent av novemberreisene fra Bodø til den populære kanariøya er revet bort allerede.

- Gran Canaria er og blir nordmenns feriefavoritt når temperaturene synker, og vi vil bytte ut regn, slaps og minus med sol og varme. Flyreisen er kort og mange har funnet sitt sted på ferieøya og velger i stadig større grad de beste hotellene. Barnefamiliene er opptatt av gode tilbud for barna og det er våre familievennlige Blue Village og Blue Star-hoteller som blir revet bort først. For voksne blir de barnefrie Blue Couples-hotellene stadig mer populære.

Stabekk 27. august 2013

Bilder kan lastes ned her.

Tlf: 928 66 503

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
Tlf: 47633558
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Vi tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land, og i 2013 feirer vi vårt 40-års jubileum. I følge Norsk Kundebarometer har Star Tour Norges mest fornøyde kunder, både når det gjelder kundetilfredshet og kundelojalitet. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre og har som en del av TUI Travel Plc tilgang på reiser og ferier som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.