Norske kjendiser avslører feriefavoritter

Norges ledende feriearrangør presenterer kjendisenes private reisebrev- og bilder på startour.no. Først ut er programleder Trine Grung og TV-veterinær Trude Mostue.

- Tusenvis av nordmenn bruker daglig nettsidene våre til å drømme seg bort. Nå kan de også la seg inspirere av kjente nordmenns egne feriehistorier, sier internettsjef Ingvild Larner i Star Tour.

Valgte seg Gran Canaria
Først ut er Trine Grung (37), programleder i TVNorge og FEM, tobarnsmor og forhenværende frekk radiovert. Sammen med barna Frida (7), Kasper (9) og samboeren Jostein Flo reiste hun med Star Tour til Puerto de Mogan på Gran Canaria.
- Kanariøyene er et feriemål som passer godt for oss. Vi er en aktiv familie som går masse på tur i fjellet. Av og til trenger vi bare å roe ned, gjøre ingenting og bare være sammen. Da er det Kanariøyene vi drar til, sier Trine.
Om Grung skulle gi et ferietips, ville det nok være å ta med seg bøker.
- Det første jeg gjorde da jeg kom til Gran Canaria var bare å sette meg ned og lese to bøker i et strekk. To Stig Larsson på to dager, smiler hun.

På chartertur for første gang
I april forteller TV-veterinær Trude Mostue (39) om sin aller første chartertur. Alenemoren dro til Lanzarote med tre små barn, og røper at hun ble svært positivt overrasket.
- Jeg må si at alle bildene jeg hadde sett av resortet løy. I virkeligheten var det mye finere. Her var det helt perfekte turområder, fine strender og hotellområdet, Playa Flamingo hadde alt.
Den verdensvante TV-stjernen lot seg også imponere over Bamseklubben.
- Det var kjempemorsomt. Bamseklubblederen var fremragende og jeg som ikke er en sånn kreativ mor som finner på alle slags kreative aktiviteter, ble helt imponert. Hver dag var barna i klubben to timer. Her var det synging, dansing, tegning og bursdager som ble feiret, forteller den aktive 39-åringen.

Reisebrev fra flere kjente nordmenn følger utover våren og sommeren.
Les mer og se de private feriebildene på startour.no og startourreiseforum.no

Stabekk 5. mars 2008

Informasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503