Notiser fra Star Tour

Thailandfeberen fortsetter

En av fire reiser til Phuket i Thailand neste vinter er allerede solgt, opplyser Norges største reisearrangør Star Tour. Vintersalget startet 1. februar, og juleflyet til Phuket var fullbooket i løpet av et par uker.
- Vi er heldigvis bedre forberedt enn i fjor og har økt kapasiteten til Thailand med 80 prosent. Blant annet har vi satt opp et direktefly til Krabi. Der er det fremdeles en del ledige seter i jula, sier daglig leder i Star Tour, Jørn Kristiansen. Men de som ønsker å tilbringe juleferien under thailandske palmer bør ikke vente for lenge.
- Halvparten av alle desemberreisene til Thailand er bortbestilt. Det begynner også å fylle seg opp i vinterferien neste år. Foreløpig er fire av ti vinterferieseter solgt. Det virker som alle vil reise til østover akkurat nå, sier Kristiansen fornøyd.

Sommersalget går unna

Mens snøen laver ned over store deler av landet sikrer nordmenn seg sommerens pakketurer. Norges største reisearrangør Star Tour har allerede solgt halvparten av sommerens reiser.
- Vi har solgt rundt 80 000 av våre sommerturer, og det er rundt 10 prosent mer enn på samme tid i fjor, sier daglig leder i Star Tour, Jørn Kristiansen.
Det er de klassiske reisemålene som holder stand, med Kreta som den suverene favoritten. Deretter følger Kypros, Mallorca, Bulgaria og Tyrkia som de mest populære destinasjonene.
- Det er spesielt gledelig å se at Tyrkia er på vei tilbake etter et fjorår der etterspørselen var noe svakere enn normalt, fortsetter Kristiansen.

Bilder fra Thailand og Kreta kan lastes ned fra denne linken:
ftp://prisma:mette@ftp.done.se:21/9808/9808.zip

For spørsmål og flere bilder kontakt:
Elisabeth Larsen-Vonstett, informasjonsrådgiver
Mail: elv@startour.no