Nyhet - direktefly fra Tromsø til Bulgaria

Norges ledende reisearrangør Star Tour lanserer direktefly fra Tromsø til Bulgaria til sommeren.

Det første flyet letter fra Tromsø 29. mai, og det blir avganger annenhver uke frem til 7. august.
- Nå ble vi kjempeglade! Dette var virkelig gode nyheter, sier selgerleder Margrethe Jensen hos Ticket i Tromsø. Jensen er spesielt godt fornøyd med Star Tours gode utvalg av leiligheter og familiehotell i Bulgaria.
- Det er mange som etterspør store rom og leiligheter, så dette er spesielt attraktivt for barnefamilier og vennegjenger, mener hun.
Star Tour har allerede direkteavganger fra Tromsø til Kreta, men disse flyene er omtrent utsolgt for hele sommeren.
- Her kommer det til å bli kamp om plassene, så løp og kjøp, oppfordrer Jensen.

Dobbelt så mange til Bulgaria
Reisearrangøren lanserer også direkteavganger fra Bodø og Ålesund og setter opp ekstrafly fra Trondheim. Det betyr at 25 000 nordmenn kommer til å reise til Bulgaria på pakketur med Star Tour til sommeren. Det er en økning på nesten 100 prosent sammenlignet med sist sommer. Da sendte selskapet 13 000 personer på ferie til Bulgaria.
- Bulgaria er sommerens vinner. Vi har jaktet på ekstrafly siden før jul, og er meget fornøyd med å ha fått på plass avganger fra Tromsø, sier daglig leder Jørn Kristiansen i Star Tour. Selskapets beregninger viser at totalt 75 000 nordmenn vil reise til Bulgaria til sommeren.

Nye fly
De nye ekstraflyene er fra det bulgarske flyselskapet Air Via. Selskapet er privateid, og har Tui Tyskland som en av sine største kunder. Air Via har en flypark med gjennomsnittsalder på 1,2 år, og på reisene fra Norge blir det satt opp fly av typen A320 med 180 seter.

Sommerens ti-på-topp på landsbasis

1. Kreta
2. Kypros
3. Mallorca