Nyhet! Direktefly fra Bodø til Tyrkia

Star Tour satser på Nordland. Ny direkterute fra Bodø til Tyrkia neste sommer. Det første flyet letter 11. mai og salget er allerede i gang.

- Dette er naturligvis en meget god nyhet for bodøværingene.Tyrkia er populært, og vi er spesielt glade for å høre at Star Tour åpner et splitter nytt Blue Village for barnefamilier rett på stranden i populære Side neste sommer, sier er fornøyd Marianne Skindlo som er charteransvarlig hos Via Tours i Bodø.

Christian Lunde, administrerende direktør i Star Tour, forteller at Tyrkia var årets bestselger og han regner med stappfulle fly fra Bodø neste sommer.
- Tyrkia er et land hvor du får mye for pengene. Her er det gode hotell, god mat og herlig shopping, sier direktøren som selv planlegger å legge neste års sommerferie til Tyrkia.
- Vi har dessuten et stort utvalg av gode all inclusive-hotell i Tyrkia, noe som er spesielt gunstig for barnefamilier, sier han, og legger til at selskapets flygninger til Antalya vil gå med Norwegian.

På norske vinger
- Vi har byttet flyselskap. Neste sommer vil vil bruke Norwegian og vi får langt bedre flytider. Det gjelder også avgangen fra Bodø. Flyene går fra Norge om morgenen og tilbake om ettermiddagen. På den måten får man maksimalt ut av feriedagene sine, sier Lunde.

FAKTA:
Star Tour flyr direkte fra Bodø til Alanya hver onsdag morgen i perioden 11. mai til 14. september 2011. Pris fra kr 3048 per person.
Star Tour flyr også til Kreta fra Bodø neste sommer og har i tillegg TEMA-reiser fra Bodø.

Stabekk 23. august 2010

Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson, tlf 928 66 503

Star Tour er en av Norges største reisearrangører med en omsetning på 1,48 milliarder og 237.000 passasjerer i 2009. I følge en undersøkelse gjort for Aftenposten er Star Tour den reisearrangøren nordmenn flest foretrekker å reise med. Star Tour har som mål å være ledende innen miljø, og miljøsertifiserer derfor alle sine Blue Village i Europa. Selskapet er en del av TUI Nordic som tilbyr feriereiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også flyselskapet TUIfly Nordic. TUI Nordic er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. TUI Travel Plc har 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og tilbyr reiser til 25 land. TUI Travel fikk i 2009 World Travel Awards som verdens beste turoperatør.