Nyhet fra Evenes: Charter til Mallorca neste sommer

Torsdag 4. juli åpner Star Tour salget av neste års sommerreiser. Feriearrangøren satser i Nord-Norge og legger opp avreiser til Mallorca fra Evenes.

- Ikke siden 2008 har vi hatt sommerreiser fra Evenes, så det var jammen på tide vi fikk på plass et fly, sier kommunikasjons- og markedsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Flyet vil gå ukentlig fredag fra 2/5-6/6 og 8/8-26/9 til Mallorca – øya som de siste årene har blitt storfavoritt fra nord til sør.

Hun forteller at nordlendingene har mye å glede seg til på den populære ferieøya.
- Mallorca har alt fra familievennlige strender til sjarmerende byer og storbyen Palma. I tillegg har øya gode hoteller uansett reisefølge.

- Øya er et skattekammer for opplevelser. Her kan du gjøre alt fra å vandre blant oliventrær til å handle i de mest eksklusive butikker. Øya er for meg et land i seg selv, og sist jeg var der så leide jeg sykkel og syklet Palma rundt – noe jeg anbefaler alle å gjøre.

Petersson sier at mange ønsker å sikre seg neste års sommerferie allerede nå, gjerne de som har et spesielt hotell i kikkerten. De barnevennlige Blue Village- og Blue Star-hotellene på Mallorca er spesielt populære.
- Barnefamiliene er tradisjonelt tidlig ute med å bestille neste års ferie. De er ofte avhengige av å reise i skoleferien og mange ønsker store familierom, noe det ofte er rift om. Vi har også par eller venner som reiser uten barn som bestiller tidlig for å sikre seg en reise til et spesielt sted eller hotell, sier hun.

FAKTA
Star Tour flyr fra Evenes til Mallorca hver fredag fra  2/5-6/6 ( siste utreise) og 8/8-26/9 (siste utreise) neste år.

Bilder kan lastes ned her.

Stabekk 3. juli 2013

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Vi tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land, og i 2013 feirer vi vårt 40-års jubileum. I følge Norsk Kundebarometer har Star Tour Norges mest fornøyde kunder, både når det gjelder kundetilfredshet og kundelojalitet. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre og har som en del av TUI Travel Plc tilgang på reiser og ferier som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.