Nyhetsnotiser fra Star Tour

NYHETSNOTISER FRA STAR TOUR

Flyreiser på nettet – en hit
Som første charterflyselskap i Norge har Star Tours TUIfly filmet alle flyene sine innvendig.
- Å kunne ta en titt på flyet i forkant av flyreisen har lenge vært et ønske fra våre reisende, både flyinteresserte og mennesker med flyskrekk. Nå kan vi endelig presentere filmer som viser hvordan samtlige fly ser ut innvendig, sier informasjonssjef Lena Petersson i Star Tour.

Filmene kan du se her:

Star Tour har best ventemusikk
Forbrukerinspektørene på NRK har kåret Norges beste ventemusikk. Blant et førtitalls norske bedrifter og offentlige kontorer gikk reisearrangøren Star Tour av med seieren. I juryens begrunnelse heter det blant annet: ”Her kan man kjenne svetten piple mot den hvite plaststolen og får umiddelbart sydenstemning. Jeg tror mange velger å bestille to uker istedenfor én når de hører denne låta”.

Hør musikken og resten av begrunnelsen her:

Star Tours jumbo mest pop på YouTube
Star Tour har lagt ut 18 egenproduserte filmer på YouTube og snutter.no. Filmen om selskapets jumbojet er den som har vekket mest interesse. Filmen er så langt sett mer enn 7500 ganger. Også filmer fra reisemål i Thailand er populære blant nettkikkerne.
- Vi vil møte kundene våre der de er, og i dag er nettsider som YouTube og snutter.no en viktig møteplass, sier internettsjef Ingvild Elise Larner i Star Tour. Totalt er Star Tours filmer sett over 25 000 ganger.

Mest populære filmer på YouTube og snutter.no:
1. TUIfly sin jumbojet, B747 (7 592)
2. Thailand, Koh Lanta (2 270)
3. Kambodsja, Sihanoukville (1 908)
4. Thailand, Krabi (1 312)
5. Thailand, Bangkok (1 143)

20 år med taxfree om bord
I år er det tyve år siden det ble mulig å forhåndsbestille taxfreevarer om bord i flyet. Fra en beskjeden start med rundt 50 varer å velge blant, har Star Tours flyselskap TUIfly i dag over 850 produkter i katalogen sin. I fjor ble det forhåndsbestilt taxfree-varer for 269 millioner kroner på nordisk basis.
- En gjennomsnittelig kunde bestiller taxfree-varer for 401 kroner. Blant de mest populære produktene finner vi whiskyen Famouse Grouse, solbriller fra Ray Ban, konjakk, solkremer og skrapelodd, sier leder for TUIfly i Norge, Halvor Seim.

Mest kjøpt om bord:
Vannflasker
Colabokser
Skrapelodd
Høretelefoner
Småflasker med rød- og hvitvin