NYHETSNOTISER FRA STAR TOUR

Direkte til Tyrkia fra Kristiansand
Neste sommer blir det mulig å fly direkte fra Kristiansand til Antalya i Tyrkia med Star Tour. Feriearrangøren har stor pågang etter reiser til fra Kjevik og er glad for å kunne tilby sørlendingene en ny rute neste sommer. – Det er stor interesse for reiser til Tyrkia og at det blir avreise på lørdager håper vi gjør sørlendingene ekstra fornøyd, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Bestill plass om bord nå!
Star Tours eget flyselskap TUIfly Nordic åpner nå for setereservering hele vinteren. Tidligere har det bare vært mulig å holde av favorittsetet 60 dager før reisen eller senere. – Vi er det første charterflyselskapet som tilbyr setereservering så tidlig, sier Halvor Seim i TUIfly Nordic fornøyd. Litt senere i høst blir det også mulig å holde av plasser for dere som skal reise til sommeren.

Bamsegym hos Star Tour
Til vinteren blir det full fart Star Tours Bamseklubber. I samarbeid med de svenske Gymnastikförbundet har feriearrangøren laget et gymprogram for barn. Her blir det morsomme bevegelsesleker – krype, åle, rulle, hoppe og kanskje stupe kråke for første gang. Alle Bamsemammaer og –pappaer blir utdannet denne høsten, og de første forsøkene med Bamsegym gjøres i vinter på Lanzarote, Tenerife og Gran Canaria.

Svømmekurs på Blue Village også neste sommer
Star Tours populære svømmeskole fortsetter også neste sommer. Kurset ledes av sertifiserte, svenske instruktører og arrangeres for barn i alderen fire til ni år. Svømmeskolene finnes på Kypros og Kreta. I vinter arrangeres det dessuten svømmekurs i juleukene på Blue Village Bahia Feliz på Gran Canaria.

Coco på hjernen?
Star Tour får ofte henvendelser fra gjester som ønsker å laste ned noe av musikken som spilles på våre Blue Village-hotell. Nå finnes endelig noen av den populære klovnen Cocos sanger til nedlasting på startour.no.

Pressebilder Bamsegym:

Pressebilder svømmeskole:

Stabekk 21. september 2010

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503

Star Tour er en av Norges største reisearrangører med en omsetning på 1,48 milliarder og 237.000 passasjerer i 2009. I følge en undersøkelse gjort for Aftenposten er Star Tour den reisearrangøren nordmenn flest foretrekker å reise med. Star Tour har som mål å være ledende innen miljø, og miljøsertifiserer derfor alle sine Blue Village i Europa. Selskapet er en del av TUI Nordic som tilbyr feriereiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også flyselskapet TUIfly Nordic. TUI Nordic er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. TUI Travel Plc har 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og tilbyr reiser til 25 land. TUI Travel fikk i 2009 World Travel Awards som verdens beste turoperatør.