Nyhetsnotiser fra Star Tour

• Oslo-Mallorca på under 60 liter drivstoff
  • 400 000 ser film på startour.no

Nyhet! The Best of New York på 5 dager
Star Tours TEMA-reiser lanserer nå en unik femdagers tur til New York hvor du sammen med vår lommekjente reiseleder får oppleve det beste av denne pulserende storbyen. I løpet av turen får du bo på Manhattan, oppleve en gospelmesse i hjertet av Harlem, nyte en ”soul food brunch”, Brooklyns Heights, spasere nedover Times Square, se Rockefeller Center og nyte middag med livemusikk på B.B.Kings Blues Club & Grill. - Mange etterspør kortere reiser, og med vår lokalkjente reiseleder får du på kort tid maksimalt ut av denne spennende metropolen, sier informasjonssjef Elisabeth-Larsen Vonstett i Star Tour.

Pris fra kr. 12 698,- Inkluderer fly, hotell, inngangsbilletter og flere måltider. Avreisedager: 12/5 2012 og 13/10 2012. www.tema.startour.no
Pressebilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0002901

Mest fornøyd med Kefalonia
Star Tours gjester har talt. Den greske øya Kefalonia er reisemålet de var mest fornøyd med sommeren som gikk. - Kefalonia er mitt favorittreisemål om sommeren og jeg forstår godt hvorfor dette er reisemålet kundene våre er mest fornøyd med. Her finner du noen av Middelhavets vakreste strender, krystallklart badevann og sjarmerende småsteder som Assos og fiskerlandsbyen Fiskardo, sier Star Tours Lena Petersson.

Her er oversikten over reisemålene som fikk best karakter sommeren 2011:
1. Kefalonia
2. Samos
3. Marmaris
4. Kreta
5. Rhodos

Pressebilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0002903

Oslo-Mallorca på under 60 liter drivstoff
For å fly en person fra Oslo til Mallorca bruker Star Tours flyselskap TUIfly Nordic 58,9 liter drivstoff. Å kjøre samme strekning med samme eller mindre drivstofforbruk er umulig, selv for en moped. I 2009/10 slapp flyselskapet ut 67 gram CO2 per passasjerkilometer. Det viser en miljørapport fra flyselskapet, som var verdens første charterselskap med miljøsertifisering. Til sammenligning er grenseverdien for miljøbiler i Sverige 120 gram per km. Det finnes per i dag ingen grenseverdi i Norge, men bortsett fra elbiler er det ingen biler på norske veier som har lavere utslipp.

Det er ikke noe nytt at charterfly er den mest drivstoffeffektive måten å forflytte seg. Det er mange seter i kabinen, flyet er fullsatt og flyr direkte uten mellomlandinger. I tillegg jobber charterselskapene kontinuerlig for å redusere utslippene sine.

Pressebilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0002904

400 000 ser film på startour.no
Forrige måned kikket 400 000 nordmenn på en eller flere av Star Tours filmer på nettet. Dette er like mange som hele Bergen med omegn. De mest populære filmene var fra Menorca, Star Tours Blue Village Exotic Aquamarine i Egypt og fra Sicilia. Den mest sette filmen det siste året er filmen fra Kefalonia, fulgt av Kreta og Blue Village Pascha Bay i Tyrkia, opplyser Star Tour.
- Kundene forventer stadig mer informasjon om reisemål og hotell. For mange er filmene et viktig supplement til tekst og bilder. I tiden fremover kommer det mange nye filmer fra både reisemål og hotell på nettsidene våre, sier websjef Atle Egenes i Star Tour.

Stabekk 28. november 2011

Tlf: 928 66 503