Star Tours sommerkatalog 2004 Nytenkende fra markedsleder - den nye katalogen inneholder både reiseråd og oppskrifter. Matoppskrifter fra de enkelte landene og hjelp til å finne ditt reisemål er to av nyhetene i Star Tours nye sommerkatalog. Den tredje er prisene presentert i en og samme katalog - etterspurt av kunden i flere år. "Har du noe forslag til hvor vi skal reise?" er det vanligste spørsmålet Star Tours kundebehandlere får. I den nye katalogen til landets største turoperatør presenteres fire typer reisende, og et tyve talls passende reisemål for hver målgruppe. - Vi har lagt ned mye tid og arbeid for å komme frem til de reisemålene vi presenterer for de ulike målgruppene, forteller Lena Petersson informasjonssjef i Star Tour. Valget er gjort sammen med våre erfarne produsenter og kontraktører, og vi håper dette vil gjøre våre kunder enda mer fornøyd med reisen de bestiller hos oss, fortsetter Petersson. - Nå er også prisene presentert direkte i selve katalogen. Det har lenge vært et ønske fra kunden om å finne alt på et sted, avslutter Petersson. Prisene er veiledende, og oppdaterte priser får man ved å kontakte reisebyrået eller på Star Tours nettsider. Vi reiser med hodet og magen - Mat blir en stadig viktigere del av ferien for Ola og Kari. Vi reiser i dag både med hodet og magen, og nyheten i årets katalog med matoppskrifter er en del av den utviklingen vi har hatt på kjøkkenet de 10 siste årene her til lands. Se bare på mengden av lekre kokebøker som er i bokhandelen sammenlignet med for bare 10 -15 år siden. Mat er "in" og undersøkelser viser at vi reiser stadig mer med magen - vi nærmest spiser oss gjennom kulturer, forteller Lena Petersson, informasjonssjef i Star Tour. - Alle har vi vel fått vann i munnen og kjent lengselen etter Italia når vi har sett bilder av solmodne tomater og parmaskinke, avslutter Petersson. Hva er viktig ved valg av utenlandsferie? Star Tour har spurt 6 000 nordmenn om hva som er viktigst ved valg av utenlandsferie. Viktigst er muligheten til å kombinere sol og opplevelser, så kommer pris, klima og selve bostedet. Lokal mat kommer på delt 9. plass sammen med uteliv og shopping. Mest interessert i lokal mat er bergenserne. Minst interessert i lokal mat var de fra Tromsø, ifølge undersøkelsen. Stabekk, 28. oktober 2003 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=31119 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Lena Petersson Informasjonssjef Tel. 67 11 51 00 Mobil: 92 28 15 18 Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,75 milliarder og 340.000 passasjerer i 2002. Star Tour inngår i den nordiske gruppen TUI Nordic som tilbyr charterreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. TUI Nordic er igjen eid av Preussag, verdens største reiselivskonsern. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT01150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT01150/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT01150/bild.html Pictures