Pangstart for Kreta fra Tromsø - hver 4. reise solgt!

Bare noen uker etter at Star Tour startet sommersalget er hver fjerde Kreta-tur solgt. – Dette må være ny rekord. Fortsetter det slik må vi vurdere ekstrafly, sier informasjonssjef Lena Petersson i Star Tour. Totalt har Norges største reisearrangør allerede nå solgt 23 000 sommerreiser fra hele landet.

- Kreta er i dag Middelhavets mest populære øy. Bare neste sommer vil rundt 200 000 nordmenn reise hit, forteller Lena Petersson. Hun mener øya er så populær fordi du her finner en perfekt blanding av små og store steder, bra uteliv, fine strender og aktiviteter for alle aldre.

Ikke minst er det god standard på hotellene. Mest populære er Star Tours Blue Village og Blue Star. I tillegg har reisearrangøren egne streiftog, eller fotturer, blant olivenlundene i høyden med TEMA. Totalt vil Star Tour fly direkte fra hele åtte byer til Kreta neste sommer – Oslo, Sandefjord, Stavanger, Ålesund, Bergen, Trondheim, Bodø og Tromsø.

Fulle fly
De tre siste årene har flyene til Star Tour gått stappfulle sørover i skoleferien. For etternølerne har det ofte blitt en dyr lærepenge. - Når flyene er fulle så stiger prisene, og vinnerne har derfor vært de som bestilte ferien lang tid i forveien. Satt på spissen kan det være tusenlapper å spare på å være tidlig ute, forteller Petersson.

Sol og sommer fra ti flyplasser
Star Tour vil fly fra ti flyplasser neste sommer. Nyheter blir Bulgaria og Kypros direkte fra Torp, Kypros direkte fra Kristiansand, Bulgaria direkte fra Haugesund og Gran Canaria direkte fra Bergen.

Totalt beregner Star Tour at 640 000 nordmenn vil reise på charterferie neste sommer.

Stabekk, 30. oktober 2006

For ytterligere informasjon eller bilder kontakt:

Lena Petersson Informasjonssjef 67 11 51 00 92 28 15 18

For bilder kontakt. svein.ardal@startour.no

Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,64 milliarder og 290.000 passasjerer i 2005. Star Tour inngår i TUI Nordic som tilbyr reiser med rute- og charterfly i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også charterfly selskapet TUIFly Nordic. TUI Nordic inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern.