Pangstart for Star Tours Reisepanel

Sliten småbarnsmor med reiselyst? Shoppingfrelst storbyfantast? Nytelsesdyr? På utradisjonelt vis har Norges største reisearrangør oppfordret nordmenn til å bli med i Nordens største reisefellesskap og første reisepanel. Selskapet drømte om 1500 søkere, og fikk 8200. Denne uken gikk startskuddet for panelet, og allerede etter et knapt Web-døgn har 3000 logget seg på, 107 lagt inn egne reisebrev, 334 søkt om å få være ”test-turister” og 1424 deltatt i miniundersøkelse.

– Utrolig moro. Jeg sitter nå og leser leserbrev og blogger til langt på natt. Engasjementet i Reisepanelet er enormt. Kun få timer etter at panelet gikk på lufta var flere hundre inne, og begynte å blogge, forteller kanalsjef for Internett i Star Tour, Ingvild Elise Larner. Blogging, drømmeøy og trender Før premieren av reisepanelet fikk alle 8200 medlemmer tilsendte en egen personlig kode for å kunne logge seg inn på www.reisepanelet.no. I første Reisepanel inviterer Star Tour til blogging om reisetrender og drømmeøya Mauritius, og tips til nyttige reiselenker. I tillegg søker reisearrangøren etter ”test-turister” av Star Tour reiser, og inviterer alle til å sende inn sine egne reisebrev. - Bloggene er populære. Bare etter det første døgnet er det kommet 45 innlegg på trender, og 54 om drømmeøya Mauritius, fortsetter Larner. – Men ikke uventet er invitasjonen om å teste flere av våre reiser det som har gitt mest respons. Her er vi allerede oppe i 334 personer som vil ut på tur, avslutter Larner som gleder til tilbakemeldingene fra de første ”test-turistene” som daglig skal skrive reisedagbok på nettet. Nytelsesdyr på tur? Så langt er det kvinnene som viser største engasjement for reiser. Kun en av tre deltakere i panelet er menn. 58 prosent av medlemmene i reisepanelet er i alderen 30–59 år, og mest populær er stillingsbeskrivelsen ”nytelsesdyr som vil ha det deilig og avslappende”. Mens ”erfaren globetrotter med egne meninger” kommer på andre plass med 25 prosent. Kun én prosent av medlemmene mener de er ”Rehabilitert danseløve… Agia Napa ’94”. 85 prosent av alle deltakerne i Reisepanelet bestilte sin siste ferie på nettet. Panelet – først i Norden Tall Star Tour sitter på, viser at en av fire nordmenn – uavhengig av reisebyrå – ved et eller flere tilfeller har klaget på en reise. – Vi ønsker å ha Norges mest fornøyde reisende som kunder hos oss. Reisepanelet skal også være en direkte og toveis kommunikasjonskanal til oss. Her skal deltakerne kunne komme med tilbakemeldinger og råd til forbedringer – rett og slett dele sine erfaringer med oss, avslutter Larner, kanalsjef Internett. Reisepanelet er det første i sitt slag i Norden. Reiseglade nordmenn skal i praksis drive panelet selv, ved å fungere som hverandres og andre reiseglades gode rådgivere, eksperter og historiefortellere For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Lena Petersson, informasjonssjef Tel. 922 81518 Ingvild Larner, kanalsjef Internett Tel. 93211664