Plantet trær tilsvarende 30 fotballbaner

I fjor høst bidro Star Tours kunder i samarbeid med miljøorganisasjonen PlanVivo til å plante trær på et område som tilsvarer 30 fotballbaner i Bolivia og Mosambik - cirka 215.000 kvadratmeter eller i overkant av 20 hektar!

For to år siden inngikk feriearrangøren et samarbeid med PlanVivo der organisasjonen i første omgang mottok støtte til sine treplantingsprosjekter i blant annet Uganda, Tanzania, Mexico, Nicaragua og Mosambik. Samtidig mottar PlanVivo støtte gjennom Star Tours Prosjekt 5+5.

- Vi har et grønt spleiselag med kundene våre som vi kaller 5+5. Kundene gir en femmer når de bestiller en reise og Star Tour matcher med samme sum. Her gjelder prinsippet mange bekker små. Alle trærne Plan Vivo nå har plantet viser at hver eneste krone hjelper, understreker kommunikasjonsdirektør i Star Tour, Lena Petersson.

Fakta om 5+5
Siden 2008 har Star Tour gitt kundene mulighet til å bidra med en femmer til prosjektet 5+5 hver gang de bestiller en reise. For hver femkrone kunden bidrar med, bidrar også Star Tour med samme sum. I dag går hver kundefemmer uavkortet til et treplantingsprosjekt hos Plan Vivo.

Les mer om 5+5 her.

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.