Premiere for Star Tours nye kanariøyer

I dag starter landets ledende feriearrangør, Star Tour salget av hele neste vinters kanariprogram. Programmet er preget av luksushotell, private villaer, herregårder og små landsbyhotell. Mest øker Gran Canaria - med 25 prosent.

- Ingen andre steder ligger norske feriehjerter nærmere enn Kanariøyene generelt og Gran Canaria spesielt, sier informasjonssjef Lena Petersson i Star Tour. Bare Gran Canaria blir besøkt av over 200 000 nordmenn årlig. Petersson er derfor veldig fornøyd med at selskapet kan presentere en rekke nye og spennende bosteder på både Gran Canaria, Tenerife og Lanzarote neste vinter.
- Våre produktsjefer har endevendt øyene på jakt etter nye, uoppdagede perler, og resultatet er vårt beste program noensinne. Dette er ikke minst en følge av våre gode internasjonale samarbeidspartnere. Det gir oss mye å velge i på øverste hylle, noe som reiseglade nordmenn nyter godt av, fortsetter informasjonssjefen.

Satser på anti-turist maskiner
Star Tour har flere nye luksushotell på programmet, og i Las Palmas blir det dobbelt så mange hotell å velge blant. Likevel vil Petersson trekke frem satsningen på det hun kaller ”anti-turistmaskiner”.
- Stadig flere ønsker å feriere utenfor de store hotellanleggene. De vil bo for seg selv, og oppleve mer av det lokale livet. Det viser også etterspørselen etter villaene våre. De blir revet bort med en gang de legges ut for salg. Neste vinter får vi derfor enda flere villaer på både Lanzarote og Gran Canaria.

Romantisk herregårdsferie
Informasjonssjefen fremhever også små, genuine landsbyhotell og mange hundre år gamle herregårder.
- Nå kan du feriere på små, familieeide hotell i spansk/kanarisk stil, blant annet i vingårdsdistriktet Mozaga på Lanzarote. Hotellene ligger utenfor allfarvei, men samtidig sentralt i forhold til shopping, strand og aktiviteter.
Personlig har Lena Petersson falt for den lille byen Garachico på Tenerifes nordvestkyst.
- Her har vi fått tak i to fantastiske hotell med aner helt tilbake til 1500-tallet. Som skapt for en romantisk ferie, og et sted du garantert ikke treffer naboen. På Tenerife har du dessuten mulighet til å kombinere oppholdet med en av småøyene La Gomera, La Palma eller El Hierro.

Priseksempler:
Lanzarote - Finca de las Salinas SSSS, en uke fra kr 6248,-
Tenerife - Garachico - San Roque SSSS, en uke fra kr 8448,-

Bilder kan lastes ned her:
ftp://TUI-no:transferNO@ftp3.citat.se/media

Stabekk 13. mars 2008