Rekordmange på tur neste vinter

Eksotiske Boa Vista på Kapp Verde-øyene, jorden-rundt-reise med TEMA og karibiske St. Lucia fra Bergen, Stavanger og Oslo er blant noen av Star Tour-nyhetene vinteren som kommer. Mexico øker mest, fulgt av Thailand og Kanariøyene. Totalt øker Star Tour med 13 prosent og estimerer at 380 000 nordmenn vil reise på pakketur neste vinter.

- Med Boa Vista på Kapp Verde har vi plassert en helt ny øy på feriekartet, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Feriearrangøren har hatt reiser til naboøya Sal med rutefly i flere år og satser nå for fullt med direktecharter til Boa Vista.
- Jeg har vært på flere av Kapp Verde-øyene, og Boa Vista er den med de lengste strendene og de flotteste sanddynene, fortsetter Petersson. Øya er perfekt for alle som er på jakt etter et solsikkert og nytt reisemål i vinterhalvåret. Kapp Verde-øyene er også et yndet reisemål for sportselskere som vil kite og surfe. Star Tour har flere typer hotell på øya – fra barnevennlige Blue Village til barnefrie voksenhotell og et mindre, økologisk hotell. Turen til Boa Vista kan kombineres med en minirundreise med fire netters overnatting i Senegal hvor fantastisk natur og safari står på programmet.  Det er også mulig å velge en av to rundereiser av en ukes varighet til Kapp Verde-øyene Sao Vicente, Santo Antao, Santiago og Fogo.

Taco-feber neste vinter
Stadig flere nordmenn får øynene opp for det meksikanske ferieparadiset på den andre siden av Atlanterhavet og til vinteren øker Star Tour nok en gang antall reiser, denne gang med 30 prosent. Direktefly til Mexico og Yucatan-halvøya har helt siden oppstarten for to år siden vært en suksess for feriearrangøren. I tillegg til flere reiser vil også flyturen over blir enda mer komfortabel når selskapet setter inn nye fly med færre seter.
- Kombinasjonen av hvite strender, turkist hav og spennende historie har gjort Mexico til en bestselger. Stadig flere virkeliggjør drømmen om fredags-taco hver dag i tacoens hjemland, smiler Petersson. Hun trekker spesielt frem sin favoritt, lille Tulum og øyene Isla Mujeres og Isla del Holbox.
- Her slår du av mobilen og flytter sjelen et hakk nærmere paradis, mener hun. TEMA-reiser har to nyheter i Mexico neste vinter. En kombinasjonsreise med Guatemala, Beliz og Yucatán, samt en rundreise på Yucatan-halvøya.

Karibiske St Lucia fra Bergen, Stavanger og Oslo
I fjor lanserte Star Tour den karibiske klassikeren Barbados. Nytt for neste vinter er muligheten til å kombinere ferien på Barbados med en uke på naboøya St. Lucia hvor regnskog, hvalsafari og delfiner er blant høydepunktene. Det blir dessuten mulig å reise fra både Bergen og Stavanger i tillegg til Oslo.

Fortsatt vekst østover
Neste vinter øker Star Tour med 23 prosent flere reiser til Thailand og flyr direkte til Krabi og Phuket fra Oslo. Totalt har Star Tour hele 8700 ulike kombinasjonsmuligheter i Thailand.
- Vi har 33 reisemål og 150 hotell i tillegg til TEMA-reiser. Nesten alt kan kombineres med alt i form av en to ukers ferie hvor du er en uke på hvert sted, sier Lena Petersson, og legger til at feriearrangøren satser beinhardt på å utvikle hotellutvalget sitt.
- Vi åpner blant annet vårt femte Blue Village Exotic i Thailand. Hotellet ligger i Khao Lak og blir vårt mest moderne Blue Village noensinne, sier Lena Petersson, og forteller at rommene er på minst 50 m2 og at du blant annet kan bo i bungalow med privat basseng. I tillegg bygges det også et helt nytt Blue Couples-hotell designet spesielt for par rett ved stranden i Khao Lak sentrum.
- Khao Lak er favorittstedet til mange Thailand-reisende. Her er det stille og rolig, milelange strender uten selgere og vannsportaktiviteter og et koselig sentrum med butikker og lokale restauranter, forteller kommunikasjonsdirektøren. TEMA-reiser lanserer også to nye reiser i Thailand neste vinter. En kombinasjonsreise i Burma og Thailand og en sykkeltur i det sørlige Thailand.

Kanariøyene – evig din
Tallenes tale er klar. Selv om mange velger seg en eksotisk ferie er Kanariøyene nordmenns mest populære reisemål i vinterhalvåret. Utviklingen på de spanske øyene har gått fra grisefest og solbrente neser til spa og latte. Femstjerners hotell med gourmetkjøkken, små, bortgjemte perler i fjellene og hotell med badeland er det nye Kanariøyene. Neste vinter fortsetter Star Tour sin satsning og øker antall reiser til Kanariøyene med 12 prosent.
- For voksne som er opptatt av ekstra luksus er det en deilig nyhet at vi får tilgang til den mest eksklusive delen av Sensatori-hotellet på Tenerife – Red Level. Her venter suiter med eget basseng og butler om du ønsker det. Dette er et av våre aller flotteste hotell, sier Lena Petersson.

Jorden rundt med TEMA
Star Tours TEMA-reiser frister med 11 nyheter neste vinter og øker med 20 prosent flere reiser. Den mest spektakulære reisen er en jorden-rundt-tur med hovedfokus på New Zealand og øyer i Stillehavet. I løpet av reisen får du oppleve 13 dager på New Zealand, i tillegg til Singapore, Sydney, Fiji-øyene og Los Angeles. Andre TEMA-nyheter er blant annet India med tigersafari, Malaysia/Borneo hvor du møter orangutanger og neseaper og en ny familiesafari i Kenya.

Beregninger Star Tour har gjort viser at rundt 380 000 nordmenn kommer til å reise på en pakketur neste vinter.

Vinteren 2012/13 flyr Star Tour fra 12 byer i Norge: Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Ålesund, Bodø, Evenes, Haugesund, Kristiansand, Molde, Tromsø, Sandefjord Torp.

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 20. mars 2012

Tlf: 928 66 503

NYHET! Boa Vista - Kapp Verde
Kapp Verde-øyene ligger vest for Afrika, to timers flytur sør for Kanariøyene. Star Tour flyr direkte fra Oslo hver mandag fra 29. oktober til 11. mars. Teknisk mellomlanding på Gran Canaria. Flytid ca 9 timer. Star Tour er eneste reisearrangør med turer til Kapp Verde. Avslappende ferie i et solfylt klima. Gode muligheter til vannsportaktiviteter. Flotte strender. Kan kombineres med en av to åttedagers rundreiser:  Boavista-Sao Vicente-Santo Antao-Santiago-Boavista og Boavista-Sao Vicente-Santiago-Fogo-Boavista
Blue Village Exotic Karamboa SSSS+ (all inc), fra kr 8400
Riu Touareg Couples SSSS+ (all inc), fra kr 8700

NYHET! St Lucia i kombinasjon med Barbados
Ukentlige avganger til Barbados fra Oslo, Bergen og Stavanger. Rutefly. Mulighet til å kombinere en uke på Barbados med en uke på St Lucia. Også mulig med både en, to og tre uker på Barbados.
Priser er ikke klare ennå.

NYHET! Jorden-rundt-reise med TEMA
23 dagers reise med stopp i bla Singapore, Sydney, New Zealand, Fiji, Los Angeles.
Pris fra kr 59 998

NYHET! Blue Village Exotic og Blue Couples i Thailand
Et splitter nytt Blue Village Exotic står klart 15 minutter nord for Khao Lak sentrum neste vinter. Det åpner også et helt nytt parhotell i Khao Lak sentrum, Blue Couples Senimar.
Blue Village Exotic Mai Khao Lak SSSS+, fra kr 9 548
Blue Couples Sensimar SSSS,  fra kr 8 648

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.