Rush etter høstferiereiser fra Værnes

Høstferien banker snart på døren, og Star Tour melder om at en regnfull sommer har ført til fulle fly sørover. Fra Trondheim er det kun strøplasser igjen i høstferieuken.

- Høstferien er tradisjonelt en populær uke å reise på og blir bestilt lang tid i forveien. Det er mange trøndere som drømmer om en uke under palmene før vinteren setter inn for fullt, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Selv om det knapt er seter igjen fra Værnes, kan trønderne imidlertid sikre seg sol ved å reise fra byer som har høstferie uken før.
- Bor du i Trøndelag kan du sikre deg en soluke i ferien ved å reise fra Østlandet, hvor de har høstferie uken før. Det betyr at det både er flere flyseter og at man kan reise herfra til lavere priser, sier Petersson.

Også vintersalget er på vei oppover hos Star Tour. Fire av ti vinterreiser er allerede solgt hos reisearrangøren.
- Etter at store deler av sommeren regnet bort har vi stor pågang av værsyke nordmenn som ønsker å tilbringe vinteren i varmere strøk. I juli solgte vi rekordmange sydenreiser og i forrige uke solgte vi hele 34 prosent flere reiser enn samme periode i fjor, avslutter Petersson.

Bilder kan lastes ned her.

Stabekk 4. september 2012

Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson
lena.petersson@startour.no

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
Tlf. +47 476 33 558
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.