Salgsrush etter augustreiser

Ustabilt sommervær gjør at stadig flere nordmenn planlegger en sensommerreise til varmere strøk. Har du en ferieuke eller to til gode kan du gjøre et kupp de neste ukene. Så fort skolen starter synker prisene på reiser og du kan sikre den en uke sol og varme for under 1300 kroner, melder Star Tour.

Mens sommeren lar vente på seg i store deler av landet, pakker solhungrige nordmenn kofferten og rømmer landet. Og den dårlige sommeren får folk til å rushe etter sol også etter skoleferien.
- De to siste ukene har salget av reiser med utreise i august og september ligget på det dobbelte av hva vi solgte i samme periode i fjor. Alle gråværsdagene her hjemme har fått nordmenn til å drømme seg til varmere strøk. Mange er ivrige etter å bytte ut regntøy og paraply med badebukse og solhatt, sier informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås i Star Tour.

For de som kan utsette ferien med et par uker, er det også penger å spare.
- Fra midten av august får nordmenn mye ferie for pengene, og man kan sikre seg fly og hotell for under 1300 kroner, sier Irgens Ertsås.

Også vintersalget er på vei oppover hos Star Tour. Nærmere én av tre vinterreiser er allerede solgt hos reisearrangøren.

Priseksempler i august:
Fly + hotell (uspesifisert) fra:

Avreise Oslo:
Kreta       16/8         en uke    1298,-
Kypros     20/8         en uke    1298,-
Tyrkia      24/8         en uke    1298,-

Avreise Trondheim:
Kreta       17/8         en uke    2498,-
Kypros     20/8         en uke    2098,-
Rhodos 25/8           en uke    2198,-

Avreise Stavanger:
Kreta       17/8         en uke    1298,-
Rhodos 25/8           en uke    1298,-
Kypros 24/8             en uke    1498,-

Avreise Bergen:
Kreta       17/8         en uke    1698,-
Kypros 27/8            en uke    1698,-
Rhodos 25/8           en uke    1998,-

Bilder kan lastes ned her.

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
Tel.
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.