Splash®-premiere i vinter

Etter testreiser og blogger er interessen for Star Tours nye Splash-hotell langt større enn ventet. Norges ledende feriearrangør lanserer derfor sitt første hotell med badeland allerede nå i vinter: Lago Taurito på Gran Canaria. Samtidig tyvstarter Star Tour sommersalget med fire Splash i Tyrkia neste sommer.

- Interessen for Splash-hotellene har vært langt større enn vi hadde forventet. Kunder både ringer og mailer for å bestille, sier kommunikasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett i Star Tour fornøyd. Takket være den store etterspørselen åpner Star Tour sitt første Splash-hotell allerede til vinteren, og introduserer dessuten nok et hotell med badeland i Tyrkia. - Det er Lago Taurito på Gran Canaria som får æren av å bli vårt første Splash-hotell. Hotellet ligger i Tauritodalen, og det er naturligvis fri adgang til badelandet som ligger vegg i vegg, sier Larsen-Vonstett. Hun forteller at Gran Canaria er vinterens mest populære reisemål, og at øya var derfor et naturlig valg når Splash skulle introduseres til vinteren. Første proffe badelandtestere Tidligere i sommer ble den badeglade familien Hansen fra Lørenskog landets første profesjonelle badelandtestere. I løpet av to uker i august testet Synnøve, Roald Magne og barna Sandra og Kasper fire av Star Tours nye Splash-hotell i Tyrkia og på Rhodos. - Det har vært en eventyrlig sommer. Badeglade nordmenn har mye å se frem til, sier Roald Magne Hansen. - Vi fikk inn flere hundre søknader, og mange tusen har fulgt testfamiliens reisebrev på nettsidene våre. Spesielt morsomt er det at familien har filmet mange av aketurene og lagt ut filmene på YouTube, sier Elisabeth, og røper at hun allerede har funnet neste sommers reisemål for seg, mann og to barn etter å ha lest familien Hanses vurderinger. - At fire av hotellene allerede er gjennomtestet av en norsk barnefamilie gjør det jo enda enklere for kundene våre å finne nettopp sitt favoritthotell, mener hun. Flere hotell i Tyrkia I tillegg til Lago Taurito på Gran Canaria satser Star Tour på ytterligere et hotell i Tyrkia, Pine Bay Holiday Resort i Kusadasi. Hotellet blir Star Tours fjerde Splash®-hotell i Tyrkia. Disse hotellene kan bestilles allerede nå, mens de øvrige Splash-hotellene blir lagt ut for salg senere i høst. FAKTA Dette er Splash: I Splash® - hotell med badeland, inngår vannrutsjebaner, fontener, motstrømsanlegg og store bassengområder. Badelandet finnes ente på eller i direkte tilslutning til hotellet. I vinter finnes det ett Splash på Gran Canaria. Neste sommer vil det være syv Splash på fire Middelhavsreisemål: Tunisia, Rhodos, Korfu og Tyrkia. Priseksempel: Lago Taurito på Gran Canaria, fra kr 5498 (all inclusive) Pressebilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0000908 Stabekk 15. september 2009 Kontaktinformasjon: Kommunikasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503 Sjefsbader Roald Magne Hansen, tlf 904 74 890