Stappfulle påskefly

Mens trekkfuglene flyr nordover, rømmer nordmenn sydover. Hos Norges ledende feriearrangør, Star Tour er det ikke en eneste påsketur igjen å oppdrive.

- Vinteren har vært lang og kald, og i år har mange vært tidlig ute for å bytte snømåking og kuldegrader med sol og sommer i påskeuken, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Hun forteller at selskapet har avvist mange snøsyke kunder som foretrekker påskesol, badedrakt og palmesus fremfor Kvikk Lunsj i hytteveggen. - Tradisjonen tro tikket de aller første påskebestillingene inn allerede i fjor vår og påskeuken har vært utsolgt en stund. Trøsten får være at de som ikke har fått plass kan reise billig i april og mai, fortsetter Petersson. Det er fremdeles Kanariøyene med Gran Canaria i spissen som er det mest populære reisemålet i påskedagene. Mange nordmenn kommer også til å åpne påskeegg både på Tenerife, Lanzarote, Thailand og i Egypt. I følge beregninger Star Tour har gjort, kommer ca 27 000 nordmenn til å feire påsken i varmere strøk. Fem på topp i påskeferien: 1. Gran Canaria 2. Tenerife 3. Lanzarote 4. Thailand 5. Egypt Bilder kan lastes ned her: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0001447 Stabekk 16. mars 2010 Kontaktinformasjon: Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503