Stappfulle påskefly

Mens trekkfuglene flyr nordover, rømmer nordmenn sydover. Hos Star Tour er det knapt en eneste påsketur igjen å oppdrive.

- Flyavgangene til varmere strøk helgen før påske har vært fullsatt lenge, men det finnes et og annet ledig sete for den som er rask til å bestemme seg, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Hun forteller at selskapet dessverre har vært nødt til å avvise mange kunder som foretrekker påskesol, bikini og palmesus fremfor sjokolade og hyttevegg.
- Trøsten får være at de som ikke har fått plass kan reise billig etter påske, fortsetter Petersson.

Det er fremdeles Kanariøyene med Gran Canaria i spissen som er det mest populære reisemålet i påskedagene. Mange nordmenn kommer også til å åpne påskeegg både på Tenerife, Lanzarote, Thailand og i Egypt. I følge beregninger Star Tour har gjort, kommer ca 30 000 nordmenn til å feire påsken i varmere strøk.

Ledige påskereiser
Fra Oslo:
2/4 Kypros, en uke, uspesifisert fra kr 9048

Fra Bergen:
3/4 Hurghada, en uke, uspesifisert fra kr 5208

Fra Trondheim
1/4 Tenerife, en uke, uspesifisert fra kr 9148

Fra Kristiansand
1/4 Tenerife, en uke, uspesifisert fra kr 8198

Fra Evenes
29/3 Gran Canaria, en uke, uspesifisert fra kr 6348

Stabekk 19. mars 2012

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
Tlf: 928 66 503
elv@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.