Star Tour: Stappfulle fly i vinterferien

Drømmer du om palmer og sol i vinterferien må du vente til neste år. Årets vinterferiereiser til varmere strøk er utsolgt, melder Star Tour.

- Ja, nå har vi hengt skiltet med ”Utsolgt” på døra. Det eneste unntaket er noen få ledige plasser fra Kristiansand til Gran Canaria. Der er det ikke vinterferie før uken etter, sier informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Star Tour. Klimaflyktninger Vinterferien er alltid en populær reiseuke og blir ofte bestilt lang til i forveien. Larsen-Vonstett tror fjorårets elendige sommer og den lange kuldeperioden over store deler av landet har satt ekstra fart på reiselysten. - Det ringer daglig kunder som er på jakt etter en reise som kan ta dem bort fra kulda. Det er tydelig at mange føler seg tryggere på egen økonomi og synes de kan unne seg en ferietur. Påsken snart full Allerede i fjor høst satt Star Tour opp et ekstrafly fra Oslo til Gran Canaria i vinterferien, men også denne avgangen er helt sluttsolgt. I følge Larsen-Vonstett begynner det å bli trangt om plassene i påskeuken også. - Det er bare strøplasser igjen av påsketurene våre, så den som vil åpne påskeeggene i sydeligere strøk bør bestemme seg snart, sier hun. Dersom du har mulighet til å reise utenom vinter- og påskeferien er det derimot mye lettere å finne ledige plasser. - I perioden mellom vinter- og påskeferien er det mange ledige plasser, og prisene er også lavere enn i høysesongen, sier hun. Tre på topp i vinterferien: 1. Thailand 2. Gran Canaria 3. Tenerife Bilder kan lastes ned her: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=hkt-lpa-NO Kontaktinformasjon: Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett, 928 66 503 Stabekk, 3. februar 2010