Star Tour hjelper Sterling-kunder

Norges ledende feriearrangør, Star Tour, vil gjøre det de kan for å hjelpe Sterling-kunder som er rammet av flyselskapets konkurs.

I følge daglig leder i Star Tour, Jørn Kristiansen, kom det ikke som noen stor overraskelse at Sterling Airways i dag må slå seg konkurs og sette alle sine fly på bakken.
- Men for mange av kundene kommer det sikkert som et sjokk at reisen de har kjøpt ikke er sikret gjennom Reisegarantifondet. Det betyr blant annet at kunder som oppholder seg i utlandet må komme seg hjem på egenhånd. Andre har tapt pengene de har brukt på å kjøpe seg flybilletter som ennå ikke er brukt.

Vil hjelpe kunder hjem
I følge Kristiansen vil Star Tour nå gjøre det de kan for å hjelpe Sterlingkunder som sliter med å komme seg hjem fra utlandet.
- Vi skal gjøre så godt vi kan for å bistå kunder som trenger nye alternativ for å komme seg hjem fra ferien sin, sier han. Kristiansen ber Sterling-kunder som har strandet om å sjekke om Star Tour flyr til deres reisemål. Hvis så er tilfelle kan de kontakte Star Tours kontor på reisemålet.
- Hvis våre fly har ledige plasser så skal alle Sterling-kunder uten billett få reise gratis hjem med oss i perioden fra 29/10 til og med 5/11, lover Kristiansen.
Star Tour vil naturligvis også sørge for å hjelpe egne kunder som har bestilt en Sterling-reise gjennom Star Tour sine nettsider, slik at de kommer seg hjem fra reisemålet. Kunder som har kjøpt en billett de ennå ikke har brukt vil få refundert hele beløpet.

Reisegarantifondet – en sikkerhet
Kristiansen mener Sterling-konkursen understreker hvor viktig det er for kundene å sikre seg gjennom å bruke en reiseoperatør som er omfattet av Reisegarantifondet.
- Dersom du har kjøpt en reise gjennom en slik operatør er du sikret mot tap ved blant annet konkurser. Også når du kjøper kun flyreiser gjennom en turoperatør omfattet av fondet er du sikret å få pengene dine tilbake dersom noe uventet skulle skje med selskapet, sier Kristiansen.

Stabekk 29. oktober 2008

Daglig leder Jørn Kristiansen, tlf 95060036