Star Tour øker mest - 17 nyheter i ti tropiske land

20 prosent økning for eksotiske reisemål Isla de Margarita i Venezuela, Hainan i Kina, Koh Mook i Thailand, drømmeøya Mauritius, Kapp Verde, charter direkte til Goa og Bangkok, badeferie i Kambodsja og rundreise med Star Tour TEMA til blant annet Madagaskar, ”Shangri La” i Tibet og sykkeltur i Sør-Marokko er noen av nyhetene når landets ledende feriearrangør lanserer sitt nye vinterprogram.

Beste vinterprogram noensinne - Vi ser en tydelig trend mot eksotiske og oversjøiske reisemål vinterstid. Kommende vinter er 37 av 77 av våre reisemål i tropiske land. Det mange bare drømte om for få år siden er nå blitt virkelighet, sier Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour. Han forteller fornøyd at årets vinterprogram er det bredeste og beste i Star Tours 33 år lange historie. De eksotiske pakkene går neste vinter til India, Mexico, Florida, Kapp Verde, Kambodsja, Kina, Mauritius, Brasil, Venezuela, Forente Arabiske Emirater, Florida og Kenya. Direkte til paradis En undersøkelse gjennomført av Star Tour høsten 2005, kåret Mauritius til alle kvinners vinterfavoritt. Nå lanserer arrangøren eget fly direkte til drømmeøya, med ukentlige avganger fra 1. november. En annen paradisnyhet på Star Tour-kartet er karibiske Isla de Margarita. Øya, som ligger like utenfor Venezuelas kyst, er vakker, grønn og ”laid-back”. Her er det late dager i karibisk stil. Ønsker du opplevelser er valgmulighetene mange med blant annet Star Tour TEMA til fastlandet og Venezuelas jungel. Badeferie i Kina og Kambodsja Som første charterarrangør i Norden presenterer Star Tour reiser til Kapp-Verde øyene, øya Hai Nan - Kinas svar på Hawaii - og vakre Siahnoukville ved Kambodsjas sydkyst. - Dette er alle reiser for den litt mer eventyrlystne turist. En reise til Kambodsja gir sterke minner. Å sitte inne i det mektige tempelområdet Angkor Wat når solen står opp, og bare høre jungelens lyder er nok et reiseminne du aldri glemmer, forteller Lena Petersson, informasjonssjef i Star Tour. Egypt og Kanariøyene på ukestoppen Ingen reisemål er mer populære vinteravbrekk enn de åtte Kanariøyene og Egypt. Star Tour flyr til seks av øyene og har allerede solgt mer enn 10 prosent av sine 67 000 kanarireiser. Arrangøren regner også med fullt trykk igjen for Egypt kommende vinter. Nyheter her er Soma Bay syd for Makadi Bay og rundreisen Osiris med TEMA. En rundreise som kombinerer Nilencruise og Kairo. Totalt vil 8500 personer reise med Star Tour til Faraos land neste vinter Tour de Maroc Marokko er tilbake på feriekartet etter et lite opphold hos Star Tour med Agadir og Marrakech. Nyhet i Marokko neste vinter er sykkelreise med TEMA i den sørlige delen av landet. Andre nyheter fra TEMA er blant annet en rundreise som kombinerer Mauritius og Madagaskar i det Indiske hav, og to nye rundreiser i Venezuela i kombinasjon med karibiske Isla de Margarita. Kvinneklikk på nett De siste ukene har opptil 35 prosent av alle Star Tours reiser vært solgt på nettet. I påskeuken var tallet oppe i nærmere 50 prosent. Kvinneandelen holder stand og utgjør hele 60 prosent av alle nettbestillere. Innen 2007 spår Star Tour at halvparten av alle pakketurer vil bli solgt via nettet – til sammen rundt 470 000 reiser. Oversikt over samtlige nyheter vinteren 2006/2007 Brasil Buzios/Tabatinga sør for Natal Egypt Marsa Alam og Soma Bay TEMA – Osiris rundreise Forente Arabiske Emirater Reisemålet Fujairah India Charter direkte fra Oslo Pris fra kr 7 245 Isla de Margarita Charter direkte fra Oslo Pris fra kr 5 995, kun fly 7995, to uker på Costa Linda SSS Coche Island Paradisøy ved Isla de Margarita Kambodsja Badeferie i Siahnoukville Pnom Pehn, hovedtsad i Kambodsja Siem Reap, Angkor Wat Pris fra kr 10545, 12 netter i Siahnoukville Kapp Verde Charternyhet med utreise fra København eller Stockholm Pris fra kr 4 238, en uke med utreise fra København Kina Hainan, kinesernes svar på Hawaii i kombinasjon med Hong Kong Pris fra kr 14 695, 13 netter Mauritius Charternyhet Pris fra kr 7 395, kun fly Pris fra kr 12 895, en uke med fly & bosted med halvpensjon TEMA nyheter – øyene Madagaskar og La Reunion Marokko Tilbake på charterkartet – Agadir og Marrakech Pris fra kr 2995, kun fly Pris fra kr 3495, en uke fly & bosted SS+ Thailand Koh Mook, en uberørt øy i sør-Thailand Pris fra kr 10845 for 12 netter Phi Phi Bue Villas på Koh Lanta, med utreise fra Sverige fra kr 20 000 for en uke Charter direkte til Bangkok fra Oslo, pris kun fly fra kr 6995 Bilder til fri bruk http://nmdb.done.se/holidayphoto Username: photo Password:7379 Keyword til pressebilder vinter0607: startourno0607 Stabekk, 20. april 2006 For ytterligere informasjon kontakt: Daglig leder Jørn Kristiansen Mobil 95060036 Telefon 67 11 51 00 Informasjonssjef Lena Petersson Mobil 92281518 Telefon 67 11 52 05 For ytterligere bilder eller spørsmål om bilder kontakt svein.ardal@startour.no Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,64 milliarder og 290.000 passasjerer i 2005. Star Tour inngår i TUI Nordic som tilbyr charter- og ruteflyreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også charterfly selskapet TUIfly Nordic (tidligereBritannia Nordic). TUI Nordic inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern.