Star Tour søker grønn partner

Star Tour har som mål å gjøre ferien grønnere og å ta et sosialt ansvar i hverdagen. Nå søker feriearrangøren en norsk samarbeidspartner som vil motta rundt 200 000 kroner i årlig støtte.

- Vi har i flere år hatt et grønt spleiselag med kundene våre som vi kaller 5+5. Kundene gir en femmer når de bestiller en reise og Star Tour matcher med samme sum. Siden 2008 har vi fått inn ti millioner kroner nordisk, og pengene har gått til ulike miljøprosjekt i blant annet India og Afrika, forteller kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Nå ønsker feriearrangøren at noen av pengene skal komme en norsk samarbeidspartner til gode.
- Vi tror det er lettere for nordmenn å engasjere seg for noe de kjenner til og vil derfor gi bort 25 prosent av den norske 5+5-potten til en norsk partner. Det utgjør rundt 200 000 kroner årlig, fortsetter Petersson.

Hun forteller at Star Tour søker en nytenkende partner med erfaring som er engasjert og som har tro på at man kan påvirke gjennom mennesker.
- Vi når hver uke 150 000 nordmenn bare via startour.no, og med den rette partneren er målet å bidra til en enda grønnere ferie for nordmenn.

Fakta om 5+5
Siden 2008 har Star Tour gitt kundene mulighet til å bidra med en femmer til prosjektet 5+5 hver gang de bestiller en reise. Star Tour har matchet beløpet med samme sum. I dag går hver kundefemmer uavkortet til et treplantingsprosjekt hos Plan Vivo. Halvparten av Star Tours femmer går til WaterAid. Den andre halvparten skal gå til vår nye, norske samarbeidspartner.

Les mer om 5+5 her:

Stabekk 24. november 2011

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
Tlf: 928 66 503
elv@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly, rutefly og tog til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.