Storby utfart i mai

Ekstra fridager i mai setter fart i storbysalget melder Star Tour. Mange benytter anledningen til å ta seg en oval weekend – eller et fortjent pustehull – i hverdagen. I mai vil rundt 3000 nordmenn reise med arrangøren på storbyferie. De mest populære byene er London, Praha og Paris.

- Storbykurven går rett til værs. Med rimelige flybilletter og tusenvis av hotell på nettet er det snart rimeligere å ta seg en weekend i Amsterdam enn å bli i Oslo, mener salgssjef Tonje Fossum i Star Tour. – For mange er også storbyferien blitt til et årlig ”must” – spesielt blant kvinner – som krever sin weekend med venninner for å shoppe, spise godt og nyte livet. Rett og slett ha dametid, avslutter Fossum. Star Tour har mer enn 40 storbyer, og kunden pakker selv ved å gå inn på selskapets hjemmesider. Her kan du velge om du vil ha full pakke, eller bare flyreise eller hotell. Totalt regner Star Tour med å sende 18 000 på storbyferie i 2006. Topp 10 så langt i år: 1. London 2. Praha 3. Paris 4. Barcelona 5. Roma 6. Tallin 7. Lisboa 8. Budapest 9. Athen 10. Nice Stabekk, 21. mai 2006 For ytterligere informasjon kontakt: Informasjonssjef Lena Petersson Mobil 92281518 Telefon 671152 05 For bilder kontakt svein.ardal@startour.no