Storsatsning fra Star Tour med nye fly til Maldivene, Karibia og Florida.

Som eneste charterarrangør lanserer Star Tour Maldivene neste vinter. Andre nyheter er charterfly både til halvøya Bahìa de Semanà på Den dominikanske republikk og ”The sunshine state” - Florida. I tillegg kommer bedre benplass ombord, designhotell for par uten barn i Thailand, øyhopping på Kapp Verde og kulturreiser med TEMA. Totalt vil Star Tour fly til ti eksotiske land kommende vinter – en økning på 22 prosent.

- Maldivene er et reisemål som mange drømmer om. Det viser alle undersøkelser. Nå innfrir vi nok en gang nordmenns feriedrømmer, og starter med egne reiser hit neste vinter, forteller Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour. Det første flyet til Maldivene går 1. november 2008.

Beste vinterprogram noensinne

- Vi ser en tydelig trend mot eksotiske og oversjøiske reisemål vinterstid. Kommende vinter blir vår desidert mest eksotiske. Det mange bare drømte om for få år siden er nå blitt virkelighet. Neste vinter har også vårt flyselskap, TUIFlyNordic, bygget om sine Boeing 767. Dette betyr minimum 84 centimeter benplass for alle. Så da flyr våre kunder både behagelig og direkte, sier Star Tour - sjefen

Kristiansen er stolt over at selskapet satser så kraftig. Årets vinterprogram, er i følge ham, det beste i Star Tours 35 år lange historie. De eksotiske pakkene går neste vinter til Maldivene, Bahìa de Semanà, Mexico, Florida, Kapp Verde, Kambodsja, Mauritius, Venezuela, Dubai og Thailand.

Jakten på luksus og unike opplevelser

Maldivene og Mauritius er øyene alle drømmer om. Begge er å finne i Star Tours vinterprogram fra neste vinter. – Nordmenn stiller stadig høyere krav til den unike opplevelsen i ferien. Det er jakten på paradiset som hele tiden ligger i bakhodet, mener Star Tours informasjonssjef Lena Petersson. - Vi ser også at man i dag er villig til å bruke langt mer penger på en ferie enn tidligere – og nordmenn velger gjerne de beste hotellene først. Vi har derfor på Maldivene primært satset på fire og femstjerners bosteder, sier Petersson. En annen nyhet fra Star Tour er charterfly til halvøya Bahìa de Semanà på den dominikanske Republikk. Her frister arrangøren blant annet med et femstjerners hotell på en egen øy.

Florida - direkte til Mikke og vennene hans hver uke!

Star Tour satser tungt på Florida med ukentlig direktefly hver fredag vestover neste vinter. Arrangøren legger opp til en rekke kombinasjoner med alt fra solferie i Miami og Fort Lauderdale til Key West, cruise med RCCL, Bahamas og Puerto Rico. Og selvfølgelig Orlando – alle barns drøm. - Skal vi innfri drømmer må vi jo og tenke på de minste. Alle barn - og mange voksne - drømmer om å besøke Orlando. Med gode pakkepriser og rekordlav dollar er det duket for trykk vestover, mener Petersson.

Barnefri sone og øyhopping

I fjor reiste rundt 116 000 nordmenn til Thailand, og veksten vil bare fortsette spår Star Tour. Nyheter neste vinter er blant annet et eget Blue Couples hotell for par som bygges i klippene ved trendy Surin Beach på Phuket. – Dette blir det ultimate parhotellet. Garantert bleiefri sone, sier Lena Petersson. Videre får arrangøren både trendy Railey Beach og øyhopping på programmet. – Vi ser at mange hopper fra øy til øy – nå tilrettelegger vi så det blir hopping på egen hånd med forhåndsbestilte hotell, forteller Petersson.

Thailand – hver fjerde reise solgt

Star Tour lanserte sine reiser østover i romjulen, og allerede nå er hver fjerde reise solgt. Dette er i følge selskapet ny rekord, og arrangøren mener dette skyldes den store interessen for Thailand i kombinasjon med gode bosteder og garantert benplass på 84 cm når man flyr med TUIFlyNordic – Star Tours eget flyselskap.

Charterrekord

2008 blir nok et rekordår for bransjen forteller Jørn Kristiansen. Han estimerer at 1 150 000 nordmenn vil reise på pakketur i år. Av disse vil rundt 400 000 reise vinterstid. Med Star Tour reiser syv av ti til eksotiske land neste vinter.

For bilder til fritt bruk:
www.holidayphoto.nu
Username: photo
Password: 7379
Keyword: w0809no

Stabekk, 29. januar 2008

Informasjonssjef Lena Petersson, tlf 92 28 15 18

Daglig leder Jørn Kristiansen, tlf 95 06 00 36

________________________________________________________________________

Star Tour er Norges ledende reisearrangør med en omsetning på 1,55 milliarder og 270.000 passasjerer i 2006. Star Tour inngår i TUI Nordic som tilbyr charter- og ruteflyreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også flyselskapet TUIfly Nordic. TUI Nordic inngår i TUI Travel plc – verdens største reiselivskonsern.