Strålende sommervær gir prisras på sydenturer

Sol og sommer her hjemme gjør at charterarrangørene nå dumper prisene på sydenferier. Nå kan solglade nordmenn gjøre feriekupp hos Star Tour og sikre seg en uke under palmene ved Middelhavet for knappe fem hundrelapper.

- Raske koffertpakkere har nå muligheten til å gjøre et skikkelig feriekupp, med flyreiser til under 500 kroner eller både fly og hotell til et par hundrelapper ekstra. For familier som har mulighet til å ta ut ferie før fellesferien, er det mange penger å spare, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petterson i Star Tour.

Petersson understreker at prisene fort kan snu hvis styggværet kommer til Norge igjen.

- Prisene reguleres etter tilbud og etterspørsel. I følge værmeldingen blir det kaldere her hjemme allerede i neste uke, så den som vil ha sydentemperaturer til lavpris bør snu seg rundt nå, sier hun.

Ukene før fellesferien er i tillegg den perioden i løpet av året hvor det er mulig å sikre seg de populære merkevarehotellene på tilbud. Star Tour legger nå ut reiser til sine firestjerners Blue Village og Blue Star-hotell til under 2000 kroner for en uke.
- Dette er våre mest populære familiehoteller som stort sett er helt utsolgt. Nå selges reiser til en fjerdedel av prisen i høysesong. Dette er den perfekte tiden å reise på for de som har mulighet. Det er gode temperaturer og langt færre turister enn i høysesongen.

Star Tour har hittil solgt syv av ti sommerreiser og 22 prosent flere sommerreiser enn i fjor. Beregninger fra feriearrangøren viser at rundt 820 000 nordmenn vil reise på en pakketur i løpet av sommeren.

Priseksempler fra Oslo, én uke, pris per person:
29/5 Tyrkia/Dalaman, kun fly fra 498,-
29/5 Samos, kun fly fra 498,-
30/5 Kreta, uspesifisert fra 698,-
27/5 Kreta, Blue Star Club – Ibiscos Garden SSSS fra 1598,-
30/5 Gran Canaria/Bahia Feliz, Blue Village Playa Feliz SSSS fra 1698,-

Priseksempler fra Trondheim, én uke, pris per person:
28/5 Kypros, kun fly fra 498,-

Priseksempler fra Bergen, én uke, pris per person:
28/5 Kypros, kun fly fra 498,-
28/5 Kypros, uspesifisert fra 698,-

Bilder kan lastes ned her.

Stabekk 26. mai 2012

Kommunikasjonsdirektør Lena S. Petersson
lena.petersson@startour.no

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.