STS Alpereiser og Star Tour Sportreiser danner Nordens største skireisearrangør

De to største nordiske arrangørene av skireiser til alpene, STS Alpereiser/STS Alpresor og Star Tour Sportreiser/TUI Nordic er blitt enige om en samarbeidsavtale. Resultatet er Skandinavias suverent største og mest allsidige ski program.

Avtalen som er undertegnet mellom Star Tour Sportreiser og STS Alpereiser, innebærer at STS Alpereiser overtar det hele og fulle ansvaret for planlegging, gjennomføring og markedsføring av Sportreisers skireiser. STS Alpereiser skal håndtere alt det praktiske med fly, hotell og annen service. Star Tour kommer til å fortsette å selge Sportreisers turer under samme navn som før. Både Sportreisers og STS Alpereisers program vil bli utvidet med en rekke nye reisemål.

- Denne avtalen styrker vår allerede solide posisjon i Norden, og vi vil nå kunne gi både Sportreisers og STS Alpereisers kunder et enda bredere tilbud av alpereiser, sier adm. direktør Peter Johnson i STS Alpereiser.

STS Alpereiser er i dag den største arrangøren av skireiser til alpene i Norge og Norden, og vil fortsette å selge dem under sitt eget navn. Totalt vil de to arrangørene stå for 40 000 kunder årlig.

- Avtalen betyr at Sportreiser og STS Alpereiser samlet vil tilby Norges største og beste utvalg av skireiser til Alpene, sier adm. direktør i Star Tour, Jørn Kristiansen. – Noe jeg er sikker på at alle ski-entusiaster applauderer, avslutter Kristiansen.

Det utvidede programmet til Sportreiser vil bli presentert på web, i katalog, via telefon og i Star Tours egne butikker.

Oslo 27. mars, 2007

For mer informasjon:

- STS Alpereiser: Peter Johnson, mob +46 708 60 80 80, e-post: peter.johnson@sts.se eller Pelle Nilssen, mob. 905 246 52, e-post: pellenilssen@oslo.online,no

- Star Tour: Jørn Kristiansen, mob 950 600 36, e-post: jorn.kristiansen@startour.no eller Lena Petersson mob 922 81 518, e-post: lena.petersson@startour.no