Superstart for sommersalget

Pågangen har vært stor etter at Star Tour åpnet salget av neste sommers pakkereiser 12. august. Enkelte uker har salget doblet seg sammenlignet med samme tid i fjor, og feriearrangøren har totalt solgt 35 prosent flere sommerreiser. Så langt er det Tyrkia, Kreta og Gran Canaria som er mest etterspurt.

- Dårlig sommer og velfylte lommebøker har nok en del å si for interessen, men vi merker også at stadig flere setter pris på hotellutvalget og de gode flyløsningene våre. Neste sommer har vi vektlagt å få best mulig flytider. Det betyr at langt flere avganger går i helger og om morgenen. Dette vet vi betyr mye for kundene våre, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Nytt og grønt Blue Village
Familiehotellene Blue Village er Star Tours mest populære bosteder for barnefamilier. Neste sommer åpner det endelig et nytt Blue Village i Side i Tyrkia.
- Det er ikke tilfeldig. Tyrkia er i vinden, og neste år øker vi antall reiser med 50 prosent. Vårt nye familiehotell ligger i Side og har eget badeland og all inclusive. Hotellet er naturligvis miljøsertifisert og ligger som alle våre Blue Village rett på stranden.

Flere Tyrkia-nyheter
I følge Petersson surfer ikke-eurolandet Tyrkia fremdeles på et hyggelig prisnivå, men mange lokkes også av flotte hoteller, hyggelig lokalbefolkning, deilig mat og fine strender. Ikke minst er det duket for mange spennende kulturopplevelser.
- Vi har også en annen Tyrkia-nyhet, direktefly til Bodrum sørvest i Tyrkia. Bodrum ligger midt mellom Antalya og Izmir og Star Tour har hotell på fire ulike reisemål i regionen. Dermed vil Star Tour neste sommer fly til fire byer i Tyrkia: Antalya, Dalaman, Izmir og Bodrum.

Mest etterspurte reisemål sommeren 2011
Tyrkia
Kreta
Gran Canaria
Kypros
Mallorca

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 9. september 2010

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503

Star Tour er en av Norges største reisearrangører med en omsetning på 1,48 milliarder og 237.000 passasjerer i 2009. I følge en undersøkelse gjort for Aftenposten er Star Tour den reisearrangøren nordmenn flest foretrekker å reise med. Star Tour har som mål å være ledende innen miljø, og miljøsertifiserer derfor alle sine Blue Village i Europa. Selskapet er en del av TUI Nordic som tilbyr feriereiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også flyselskapet TUIfly Nordic. TUI Nordic er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. TUI Travel Plc har 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og tilbyr reiser til 25 land. TUI Travel fikk i 2009 World Travel Awards som verdens beste turoperatør.