Trondheim: En av to sydenturer solgt

Trondheim:
En av to sydenturer solgt

Halvparten av sommerens feriereiser fra Trondheim er utsolgt, melder Norges ledende feriearrangør, Star Tour.

- Det er avgangene til Kypros som er mest populær. Så langt har vi solgt tre av fem Kyprosreiser, sier butikksjef Siri Røst hos Star Tour i Trondheim. Etter Kypros følger Kreta og Mallorca. Her er rundt halvparten av sommerens flyseter fullsatt. Hittil er det mai- og junireisene som har vært mest ettertraktet.
- Mange foretrekker å tyvstarte på sommeren med en ferie på forsommeren, selv om vi har færre røde maidager i år enn normalt. På denne tiden er temperaturene behagelige, og det er ikke så mange turister som i høysesongen, fortsetter Røst.

Ny sommerrekord
Også på landsbasis har Star Tour solgt ut nærmere halvparten av sommerens pakkereiser. De første bestillingen kom allerede i august, da selskapet la ut de første sommerreisene for salg.
- Vi har gjort beregninger som viser at rundt 750 000 nordmenn kommer til å reise på pakketur til sommeren. Dette er ny rekord, og en økning på syv prosent sammenlignet med fjoråret, sier informasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett.

Det er Tyrkia, Hellas og Spania som øker mest.

Bilder kan lastes ned her:
ftp://prisma:mette@ftp.done.se:21/14771/14771.zip

Star Tours ti på topp sommeren 2008