TUI Nordic-gruppen: Forbedret halvårsresultat med 20 prosent

For de første seks månedene, oktober 2009-mars 2010, fortsetter TUI Nordic-gruppen som Star Tour er en del av å forbedre lønnsomheten. Det nordiske driftsresultatet økte med 20 prosent til 277 millioner SEK.

Omsetningen ble i samme periode redusert fra 4,9 milliarder SEK (2008/2009) til 4,6 milliarder SEK. Første kvartal (oktober–desember) viste en negativ resultatutvikling. I løpet av andre kvartal ble redusert volum kompensert med bedre restplasspriser, samt reduserte kostnader gjennom fly- og hotellkontrakter som ble reforhandlet. ¬Salget for sommeren 2010 går fremdeles bra. Antall innbookede reiser er 19 prosent høyere enn på samme tid i fjor. - Satsningen vår på egne hotellkonsept gav TUI Nordic-gruppen et positivt resultat i vinter, samtidig som vi ser en økt etterspørsel etter sommerreiser, sier administrerende direktør i Star Tour, Christian Lunde. Effektene av kostnader knyttet til askeproblematikken blir først belastet selskapet i tredje kvartal (april-juni). Stabekk, 12. mai 2010 Kontaktinformasjon: Christian Lunde, administrerende direktør, tlf 907 73 280 Inkluderer Star Tour/Fritidsresor/Finnmatkat, TUI Fly Nordic, TEMA, Nazar og Nordotel. For mer informasjon, se: www.tuitravelplc.com/tuitravel/investors