Tyrkia - nyhet fra Kristiansand!

Tyrkia - nyhet fra Kristiansand! Ikke før er sommeren så vidt på hell så presenterer Star Tour, Norges ledende reisearrangør, noen av neste sommers nyheter. Fra Kjevik er det en virkelig godbit operatøren kan by på - direktefly til Tyrkia. Første avreise blir 20. august neste år, og sesongen avsluttes i begynnelsen av oktober. - Tyrkia er en av sommerens vinnere, og har nå gått forbi Mallorca i popularitet. Totalt reiste over 70 000 nordmenn til kebabens land i sommer, forteller Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour. Tyrkia - mye for pengene! - Dette er en gledelig nyhet for alle sørlendinger, sier Evy Ann Hummervoll, avdelings leder i Berg Hansen ferie, Sørlandssenteret. - Det er kjempepositivt at Star Tour satser på Sørlandet, og etterspørselen etter Tyrkia blir sikkert minst like bra som den har vært til Kypros, fortsetter Hummervoll. - Tyrkia er et ypperlig reisemål på ettersesongen for oss sørfra. Landet har alt. Bra klima, rimelig, topp shopping, fine strener og god mat, avslutter en smilende Hummervoll. Barnefamilienes favoritt. Tyrkia er mange barnefamiliers favoritt med sine fine strender, høye hotellstandard og lave priser. Dette er landet hvor en familie på fire får lunsj for en drøy hundrelapp, og en middag fra rundt 70 kroner per person. Mest etterspurt av alle bostedene er Star Tours flaggskip - Blue Village Pascha Bay. Anlegget er nyoppusset, og her er alt tilrettelagt for barna med Bamseklubb for de små og Super Kids for de litt større. På landsbasis kommer Tyrkia på en solid tredje plass over mest populære reisemål i sommer. På første plass finner vi Kreta og på andre Kypros. Fra basarer i Istanbul til kalksteinsklippene i Pamukkale. For de som ønsker opplevelser i kombinasjon med sol og varme er en TEMA rundreise midt i blinken. På rundreisen "Antikkens Tyrkia" besøker man Efesos, Istanbul og Pamukkale for å nevne noen av høydepunktene. Dette er en uke i historiens tegn - hvor kanskje de største opplevelsene for mange blir å bade i Pamukkale sine kilder eller og se Efesos, antikkens best bevarte greske by. Spar penger - bestill nå. For de som er tidlig ute og bestiller sin ferie i perioden 26/8 til 27/10 gjelder en egen "bestill tidlig rabatt" på inntil 500 kroner. I tillegg har Star Tour senket prisene for barn, og tilbyr fast lavpris for barn mellom 2 og 17 år - også i høysesong. Stabekk, 17. august 2004 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Lena Petersson Informasjonssjef 67 11 51 00 92 28 15 18 Evy Ann Hummervoll Berg Hansen, avd. leder 95 70 09 51 Jørn Kristiansen Daglig leder 95 06 00 36 67 11 51 00 Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,5 milliarder og 300.000 passasjerer i 2003. Star Tour inngår i Fritidsresegruppen som tilbyr charterreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også Prisma og charterfly selskapet Britannia Nordic. Fritidsresegruppen inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no