Vinterens morsomste familieeventyr!

For første gang lanserer TEMA safari skreddersydd for barnefamilier i Kenya. Turene vil være for barn fra syv år og oppover. Første reise går 18. desember.  Totalt planlegger TEMA fire avreiser vinteren som kommer.

- Interessen for safari er økende i Norge. Stadig flere vil oppleve Afrikas fantastiske dyreliv, og nå ser vi at barnefamiliene kommer. Spesielt gjelder dette familier med barn som er i skolealder. Kenya står da gjerne øverst på listen av afrikanske land, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Eventyr og ville dyr med aldersgrense syv år
- Denne reisen har minner-for-livet-garanti for både barn og voksne. Å reise på en ekte safari sammen med barn eller barnebarn kan fort bli livets største eventyr. Her lærer TEMAs dyktige safariguider små og store å kjenne igjen dyrenes soveplasser, ekskrementer og fotspor, sier Petersson. Hun mener at det å stå opp før sola og dra ut på savannene for å spane etter dyr er en "ut av kroppen-opplevelse”. Da blir vi alle som barn. Spenningen sitrer. Eventyret venter – uansett alder, sier Petersson som selv aldri glemmer sin første safari.

Høydepunktene er mange i løpet av TEMA-reisen. Safarien tilbringes i et av verdens største naturreservat, Tsavo. Sammen med TEMAs guide møter du giraffer, bøfler, flodhester og elefanter og lærer om landet, dyrene og hvordan økosystemet henger sammen.

Bilder kan lastes ned her.

Les mer om TEMA-reisen til Kenya her.

Fakta Ville dyr i Kenya – et eventyr for hele familien:
- Reiselengde: 15 dager: 1 uke safari + 1 uke ved Mombasakysten
- Størrelse på gruppen: 15-20 personer
- Fire avreiser vinteren 2012/2013: 18/12, 5/2, 12/2, 19/2
- Pris fra 21 598,-, avreise 5/2. I prisen inngår flyreisen, bosted, reiseleder, transport,  måltider og aktiviterer i følge program. Inkluderer også uke 2 på Travellers Beach Club ved Mombasakysten med frokost.

Stabekk 5. juni 2012

Kommunikasjonsdirektør Lena S. Petersson
lena.petersson@startour.no

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.