Se verden på 62 måter til sommeren

Finanskrisen stopper ikke rundreisefolket:
Se verden på 62 måter til sommeren

Kultur- og naturinteresserte lar seg ikke bremse av finanskrisen. TEMA, Norges ledende arrangør av temareiser over hele verden, melder at reiseopplevelser til fots eller på sykkel er mer populære enn noensinne. Neste Sommer presenterer TEMA ikke mindre enn 62 forskjellige turer. Temareiser for barn til Frankrike og Sør-Afrika, sykkeltur i Irland og en rundreise i Sør-Korea er noen av neste sommers nyheter.

- Så langt har ikke etterspørselen etter temareiser latt seg påvirke av finanskrisen. Sammenligner vi med tilsvarende periode i fjor, så ser vi at salget av temareiser har holdt seg på samme nivå, forteller Lena Petersson i Star Tour. Petersson mener dette i stor grad skyldes at en temakunde i snitt er rundt 50 pluss i alder, har god økonomi og er meget reiseinteressert.
- 95 prosent av våre kunder som reiser med TEMA kommer igjen. Temareiser er nesten en livsstil for mange, mener Petersson.

19 reiser i Italia
TEMA er størst på reiser til Italia med19 forskjellige turer, hvorav 10 klassiske rundreiser, seks fotturer, to sykkelreiser og en togrundreise.
- Italia er et eneste stort skattekammer når gjelder kultur, natur og mat. Noe mange nordmenn har fått øynene opp for. Neste år presenterer vi derfor fire helt nye reiser hit, forteller Monica Maurud, produktkoordinator for TEMA i Norge.

Flere til fots i ferien
Trenden med fysisk aktivitet i ferien er økende. TEMA fortsetter derfor satsningen på fot- og sykkelturer. Dette er per i dag den ferieformen som øker mest hos arrangøren. TEMA tilbyr nå 13 forskjellige fotturer og syv sykkelturer. En av nyhetene er fottur i vakre Abruzzo i Italia. Her kan man oppleve to nasjonalparker, blomstrende orkideer og kongeørner i tillegg til et av de beste kjøkken i Italia. Trenger man å la inntrykkene - eller maten - synke så kan man gjøre dette med en ekstra uke i Roma eller Sorrento. En av TEMAS mange kombinasjonsmuligheter.

Stabekk, 4.12 desember, 2008

For mer informasjon og/eller bilder kontakt:

Lena Petersson Tlf 922 81518

Foto til fritt bruk:

TEMA-reisers nyheter sommeren 2009
(holdt Ctrl knappen nede og klikk på link for mer info)

Evas TEMA Marie Anoinette:

Evas TEMA Andalucía:

Biking tour Ireland:

Emilia Romagna og Toscana:

Gardasjøen og Venezia

Streiftog i Abruzzo