Betal parkeringen med mobiltelefon

Report this content

Betal parkeringen med mobiltelefon Glem småpenger. Og du trenger ikke huske når parkeringstiden går ut. Nå kan du betale, og til og med forlenge parkeringstiden ved hjelp av mobiltelefonen. Statoil tilbyr nå, i samarbeid med Easy Park ASA, alle sine kortkunder muligheten å bruke mobiltelefonen til å betale for parkering. Denne måten å betale for parkeringen, revolusjonerer på mange måter dagens tradisjonelle måte ved at: · du slipper å ha småpenger liggende · du får beskjed på SMS 15 minutter før p-tiden går ut · du kan "legge på" mer penger uten å gå tilbake til bilen. Du forlenger parkeringstiden ved å bruke mobiltelefonen · du betaler bare for den tiden du parkerer · du unngår bøter fordi du ikke har lagt nok penger på parkeringsautomaten. Du kan betale parkeringen ved hjelp av mobiltelefonen på offentlige og private uteparkeringsplasser i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Asker og Bærum, Drammen, Tønsberg, Lillestrøm, Horten og Fredrikstad. Denne betalingsløsningen er utviklet av det norske selskapet Easy Park. Selskapet regnes som en betydelig aktør på området, og har fått godt fotfeste i Norge. Easy Park er allerede etablert utenfor Norge, og har nå 12 prosent av all parkering i København. Easy Park har 16 000 aktive brukere i Norge og Danmark. Statoil tilbyr sine kortkunder å bruke mobiltelefonen til å betale for parkeringen og få parkeringskostnadene på Statoil-fakturaen. For å kunne bruke mobiltelefonen til å betale parkeringstiden, må du ha abonnement hos Easy Park. Statoils Gullkort-kunder som ikke er Easy Park-kunder fra før, kan prøve tjenesten gratis i ett år hvis de registrerer seg innen 15. april. For nærmere informasjon, kontakt: Adm. dir. Morten Hansson, Easy Park Telefon: 908 44078 Produktansvarlig Inger C. Ballestad, Statoil Detaljhandel Telefon: 907 41194 Oslo, den 14. mars 2004 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no