Offisiell åpning av Statoils nye stasjon på Fjellhamar i Lørenskog

Siste ”flaggskip” i Statoil-familien, Statoil ICA Express Fjellhamar på Lørenskog i Akershus, åpner offisielt torsdag 18. november. Stasjonen er den første med en 35 meter lang vaskegate med kapasitet til å vaske 50 biler hver time.

Statoil ICA Express Fjellhamar er en døgnåpen stasjon med moderne butikkfasiliteter. I butikken er det bredt utvalg av dagligvarer, varm mat, brød- og bakervarer, samt rikt utvalg av varm drikke til Frokostklubb-koppen. Butikken har godt utvalg av frukt og grønt, og bredde i utvalget av musikk og videoer, samt lesestoff. Stasjonen har også stort handikapvennlig toalett med stellebord. Statoil på Fjellhamar satser på bilvask, og har det mest moderne utstyret for ren bil. Stasjonen har en vaskegate på 35 meter med maksimal kapasitet til hele 50 biler i timen. Hvert 70. sekund slippes en ny bil inn i vaskegaten, og seks minutter senere kommer den ut - skinnende ren. I tillegg har stasjonen et topp moderne selvvaskeanlegg med fire plasser, derav tre under tak. Selvvaskeplassene har maks. høyde på 2,7 meter (under tak) og 4,0 meter (åpen). Det er også satt av fire serviceplasser til innvendig pleie av bilen. Videre er det god kapasitet på mattevaskere og støvsugere. - Dette blir landets flotteste Statoil-stasjon. Vi har store forventninger til vårt nye flaggskip og mener dette er en riktig timing i forhold til nye utbygginger og vekst i Lørenskog. Området er et av de største vekstområdene i hele Norge. Beliggenheten er meget sentral rett ved nye Ahus, sier administrerende direktør Dag Roger Rinde i Statoil Detaljhandel. Det er god kapasitet til å tanke drivstoff på den nye Statoil-stasjonen i Lørenskog. Foran stasjonen er det fem "øyer" med moderne drivstoffpumper. Hver pumpe har alle kvaliteter, diesel, blyfri 95 og 98, og Ultima. I tillegg har stasjonen egne pumper med truckdiesel for tungtransporten, samt pumpe for farget diesel i tilknytning til denne. Statoil ICA Express Fjellhamar vil også leie ut tilhengere, også hengere for transport av biler. Daglig leder på stasjonen er Povl Larsen. Den nybygde stasjonen i Brannvaktveien på Fjellhamar sysselsetter 18 ansatte i 12 årsverk. Stasjonen er selskapseid og selskapsdrevet. Stasjonen har innkjøring fra Riksvei 159, motorveien mot Lillestrøm, og ligger rett ved nye Ahus. Statoil har fra før av en moderne stasjon på Robsrud i Lørenskog (Statoil ICA Express Lørenskog). Til redaksjonen: Åpningen finner sted torsdag 18. november kl. 1000. Ordføreren i Lørenskog og representanter fra den norske ledelsen i Statoil Detaljhandel vil være tilstede på åpningen. Adm. direktør i Statoil Detaljhandel, Dag Roger Rinde, vil være tilgjengelig for intervju etter den offisielle åpningen. Dere er hjertelig velkommen. For ytterligere informasjon: Pressetalsmann Knut Hansen, mobil 917 38 053 Distriktsleder Remi Fladland, mobil 918 55 755