Statoil-uniformer for 50 millioner

Statoil-uniformer for 50 millioner Ansatte på Statoils 1.500 servicestasjoner i Skandinavia får nå nye uniformer. Klærne leveres av Wenaas AS, et Romsdalsfirma som har spesialisert seg på arbeidsklær. Uniformskontrakten med Statoil Detaljhandel har en verdi på 50 millioner kroner over fem år. - Vårt nye uniformsprogram har en sporty design som står i stil med våre moderne stasjoner. Samtidig er det lagt vekt på en rekke praktiske funksjoner med tanke på det arbeidet som skal gjøres. De nye uniformene skal gjenspeile de verdiene vi ønsker våre kunder skal forbinde med Statoil, nemlig nye tankeganger, oppmerksomhet og profesjonalitet, sier Hilde C. Henriksen, Skandinavisk merkevaresjef Statoil Detaljhandel. Utviklingen av det nye uniformsprogrammet har gått over to år. Wenaas AS ble valgt som leverandør blant annet på bakgrunn av erfaringer gjennom seks år med det forrige uniformsprogrammet. Wenaas utviklet først en prøvekolleksjon som ble testet på seks stasjoner, to i hvert av de skandinaviske landene. Etter en testperiode på åtte uker, ga hver stasjonsmedarbeider en skriftlig vurdering. På bakgrunn av dette ble det gjort en del justeringer før kolleksjonen ble satt i produksjon. Wenaas AS sørger for å lage klær og sko til beste kvalitet og pris. Produksjonen foregår flere steder i verden, eksempelvis i Kina, Italia, Romania og Bangladesh. I kontrakten mellom Wenaas og Statoil Detaljhandel er det innarbeidet en forsikring om at alt produseres i henhold til FN-konvensjonen med hensyn til godkjente arbeidsforhold og forbud mot barnearbeid. Verdien av kontrakten er ca. 50 millioner kroner over en periode på fem år. Om fem år regner Statoil Detaljhandel med at det er på tide å utvikle et nytt uniformsporgram. Oslo, den 20.10.2003 For nærmere informasjon: Hilde Cecilie Henriksen, Skandinavisk merkevaresjef Statoil Detaljhandel - tel. 907 54 640 Knut Hansen, pressetalsmann Statoil Detaljhandel - tel. 917 38 053 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00320/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00320/bild.html Pictures