ARK – Norges største bokhandelkjede – nå også på Oslo City

«Ark har lenge vurdert en etablering på Oslo City, og vi mener at det strategisk er ett viktig senter for oss å være til stede på. Vi er veldig fornøyd med starten på den nye butikken og mottakelsen vi har fått. Butikken är i første omgang på 90 kvm som gjør at vi må jobbe litt ekstra med å finne frem til den optimale varepakken for en slik størrelse, i tillegg så vet vi av erfaring at Oslo City med sin beliggenhet vil være ett viktig klikk&hent punkt for kundene våre», sier Christian Aksnes, Etableringssjef ARK Bokhandel.

ARK har som mål å være favorittbokhandelen til folk og dem som elsker bøker. Med 156 butikker over hele landet, nettbutikken ARK.NO og leseappen ARK-appen vil ARK være den mest tilgjengelige måten å kjøpe bøker på.

«Vi forsøker å være den mest innovative bokhandelkjeden, og skal gjøre det enklere for deg å søke etter, finne og kjøpe bøker i butikk, på nett og mobil. Vi skal ha den beste kvaliteten i service, den raskeste leveringen av produkter rett hjem til deg og vi gjør hele tiden vårt ytterste for å gi deg de beste prisene på bøker og andre spennende varer på nett og i våre butikker rundt i landet», sier Aksnes.

«Hvis vi kan inspirere våre over 11 millioner besøkende årlig til å lese mer ved å utvide butikkmiksen, gjør vi gjerne det, og vi er glade for å se at ARK tilpasser butikkene sine til folk på farten - en viktig faktor i Oslo City. Vi er derfor også veldig glade for å ønske velkommen til ARK Bokhandel, som nå har åpnet sin flotte butikk i første etasje», sier Elisabeth Lohk, Center Manager Oslo City.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Elisabeth Lohk, Center Manager Oslo City
elisabeth.lohk@steenstrom.com

Christian Aksnes. Etableringssjef ARK Bokhandel
christian.aksnes@ark.no

Oslo City eies av Skandinavias ledende kjøpesenterselskap Steen & Strøm med nio kjøpesentre på attraktive markedsplasser og totalt over 60 millioner besøkende årlig, hvorav Oslo City med sine 80 butikker under ett tak står for over 11 millioner besøkende. Steen & Strøm er en del av Klépierre-konsernet, som kombinerer ekspertise innen eiendomsutvikling og kapital-forvaltning og er ledende innen kjøpesentre i Europa.

Klépierre-konsernets portefølje er verdsatt til 19,4 milliarder euro per 30. juni 2023 og omfatter store kjøpesentre i mer enn 15 land i Sentral-Europa som til sammen har flere hundre millioner besøkende i året. Klépierre er representert i CAC Next 20- og EPRA Eurozone-indeksene, samt i andre etiske indekser som CAC SBT 1.5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120 og CDP A-listen. Disse utmerkelsene bekrefter konsernets engasjement og proaktive arbeid for bærekraftig utvikling, og globalt lederskap i kampen mot klimaendringer. Alle Steen & Ströms kjøpesentre, inkludert Oslo City, arbeider nå mot målet om å være den mest bærekraftige handelsplattformen innen 2030. www.steenstrom.com

Sitater

rk har lenge vurdert en etablering på Oslo City, og vi mener at det strategisk er ett viktig senter for oss å være til stede på. Vi er veldig fornøyd med starten på den nye butikken og mottakelsen vi har fått. Butikken är i første omgang på 90 kvm som gjør at vi må jobbe litt ekstra med å finne frem til den optimale varepakken for en slik størrelse, i tillegg så vet vi av erfaring at Oslo City med sin beliggenhet vil være ett viktig klikk&hent punkt for kundene våre.
Christian Aksnes, Etableringssjef ARK Bokhandel
Hvis vi kan inspirere våre over 11 millioner besøkende årlig til å lese mer ved å utvide butikkmiksen, gjør vi gjerne det, og vi er glade for å se at ARK tilpasser butikkene sine til folk på farten - en viktig faktor i Oslo City. Vi er derfor også veldig glade for å ønske velkommen til ARK Bokhandel, som nå har åpnet sin flotte butikk i første etasje.
Elisabeth Lohk, Center Manager Oslo City