Christian Brewaeys, ny administrerende direktør i Steen & Strøm, Skandinavias ledende kjøpesenterselskap

Christian Brewaeys er utnevnt til ny administrerende direktør for Steen & Strøm, Skandinavias ledende kjøpesenterselskap, med start 1. september 2023. Han etterfølger Marie Caniac, som er utnevnt til Chief Operating Officer i Klépierre, majoritetseier i Steen & Strøm.

Steen & Strøm er et ledende selskap innen retail-eiendom i Skandinavia med 110 ansatte. Steen & Strøm har spesialisert seg på utvikling og drift av kjøpesentre i hele Skandinavia, og eierskapet omfatter i dag 10 kjøpesentre med attraktiv beliggenhet i skandinaviske storbyer, hvorav fem i Sverige (Emporia i Malmö, Allum i Partille, Marieberg Galleria i Örebro, Kupolen i Borlänge og Galleria Boulevard i Kristianstad), to i Norge (Oslo City og Metro i Lørenskog) og tre i Danmark (Field's i København, Bruuns Galleri i Aarhus og Bryggen i Vejle). Til sammen har kjøpesentrene mer enn 60 millioner besøk i året.

Christian Brewaeys begynte i Steen & Strøm i 2017 som Leasing Director for Sverige og Danmark, før han i 2021 ble forfremmet til Head of Leasing for de skandinaviske kjøpesentrene. Før det har han hatt ulike roller som Asset Manager, Portfolio Manager Retail og Head of Retail.

"Christian Brewaeys har en sterk merittliste, og hans 20 års erfaring fra ulike stillinger i eiendomsbransjen har gjort det mulig for ham å bygge opp et stort skandinavisk nettverk innen leasing. Han har bidratt til å revitalisere vår kundemiks og sikre solid vekst i virksomheten ved å implementere vår operasjonelle visjon. Vi er sikre på at Christians sterke drivkraft vil bidra til å styrke Steen & Strøms skandinaviske lederskap i kjøpesentersektoren", sier Jean-Marc Jestin, styreleder i Klépierre.

"Jeg ser frem til å ta fatt på mitt nye oppdrag og takker våre eiere Klépierre og APG for tilliten. Steen & Strøm er et sterkt selskap med potensial til å utvikle seg videre i bransjen, og jeg ser frem til å bidra til denne utviklingen sammen med mine kolleger i Skandinavia. Jeg er overbevist om at vi sammen skal nå målet om å være den mest bærekraftige plattformen for handel innen 2030", sier Christian Brewaeys.

Steen & Strøm har i samarbeid med majoritetseier Klépierre, Europas ledende kjøpesenteraktør, presentert en videreutviklet ESG-strategi, Act4Good™, med enda mer ambisiøse mål og et utvidet omfang med nye utfordringer. Act4Good™ er utviklet i samarbeid med en komité av uavhengige eksperter og fokuserer på fire pilarer som skal hjelpe hele Klépierre-konsernet med å bygge den mest bærekraftige plattformen for handel innen 2030.

For mer informasjon, vennligst kontakt

Christian Brewaeys, CEO Steen & Strøm
E-post: christian.brewaeys@steenstrom.com

Annika Andersson, Communications Manager Scandinavia Steen & Strøm
E-post: annika.andersson@steenstrom.com
Tlf: +46 72 058 22 84

Sitater

Christian Brewaeys har en sterk merittliste, og hans 20 års erfaring fra ulike stillinger i eiendomsbransjen har gjort det mulig for ham å bygge opp et stort skandinavisk nettverk innen leasing. Han har bidratt til å revitalisere vår kundemiks og sikre solid vekst i virksomheten ved å implementere vår operasjonelle visjon. Vi er sikre på at Christians sterke drivkraft vil bidra til å styrke Steen & Strøms skandinaviske lederskap i kjøpesentersektoren.
Jean-Marc Jestin, styreleder i Klépierre som er majoritetseier i Steen & Strøm
Jeg ser frem til å ta fatt på mitt nye oppdrag og takker våre eiere Klépierre og APG for tilliten. Steen & Strøm er et sterkt selskap med potensial til å utvikle seg videre i bransjen, og jeg ser frem til å bidra til denne utviklingen sammen med mine kolleger i Skandinavia. Jeg er overbevist om at vi sammen skal nå målet om å være den mest bærekraftige plattformen for handel innen 2030.
Christian Brewaeys, administrerende direktør for Steen & Strøm