Life utvider i Oslo City

Life har vært i Oslo City i 20 år, og for noen uker siden flyttet de til en større butikk på 76 kvadratmeter i første etasje. "Vi har lenge ønsket å utvide butikken vår på Oslo City, og vi er utrolig glade for at vi nå har fått muligheten. Utvidelsen innebærer et bredere vareutvalg, økt synlighet og en butikk som er lett å finne i første etasje", sier Line Haugslien, regionsjef i Life.

Lifes nye butikkonsept innebærer bedre produkteksponering og en tydelig og inspirerende butikkstruktur med klare produktkategorier.

"Med den nye layouten kan vi jobbe med og eksponere produktene på en helt annen måte, med større variasjon. Det er også plass til nye produktgrupper. Vi får veldig positive tilbakemeldinger hver dag fra kunder som synes butikken er blitt veldig oversiktlig og attraktiv", sier Line Haugslien.

Samarbeidet mellom Life og Steen & Strøm har vært tett og veldig positivt. Sammen har vi funnet de beste mulighetene for å skape en så attraktiv Life-butikk som mulig.

”Vi føler at alle involverte i prosjektet hos Steen & Strøm har gjort sitt ytterste for å oppnå dette. Vi jobbet med stramme tidsfrister for å minimere tiden butikken var stengt. Det var en omfattende ombygging der to lokaler skulle slås sammen, alt skulle rives og bygges opp igjen. Vi har hatt flere møter på stedet med de involverte partene, noe som har vært veldig bra. Vi kunne bli enige om den beste løsningen og ta raske beslutninger, sier Line Haugslien.

”Vi er glade for å kunne tilby Life en større butikk. Et av våre felles mål var å minimere ombyggingstiden og tiden butikken måtte være stengt, og det synes jeg vi har lykkes med. Nå kan Life ønske Oslo Citys besøkende velkommen til en større, oppdatert og flott butikk", avslutter Elisabeth Lohk, senterleder på Oslo City.

Life er Nordens ledende livsstil- og helsekostkjede, med nettbutikk og ca 260 butikker i Norge, Sverige og Finland (totalt 89 butikker i Norge fra Kristiansand til Kirkenes). Kjeden har en omsetning på 1,4 milliarder svenske kroner. Life fører et bredt og aktuelt sortiment av kosttilskudd med høy kvalitet. Hos Life får du naturlig hudpleie, kosttilskudd, plantebaserte naturmidler og helsebringende matvarer – alt for at du skal få en god hverdag og kunne leve et bedre og mer balansert liv. Butikkjeden har erfarne rådgivere i butikk som hjelper kunden med å finne balanse i hverdagen.

Les de seneste pressemeldingene om Oslo City.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Elisabeth Lohk, Center Manager på Oslo City
elisabeth.lohk@steenstrom.com

Marte Glenday Iversen, Country Sales Manager
marte@life.no

Oslo City eies av Skandinavias ledende kjøpesenterselskap Steen & Strøm med 10 kjøpesentre på attraktive markedsplasser og totalt over 60 millioner besøkende årlig, hvorav Oslo City med sine 80 butikker under ett tak står for over 11 millioner besøkende. Steen & Strøm er en del av Klépierre-konsernet, som kombinerer ekspertise innen eiendomsutvikling og kapitalforvaltning og er ledende innen kjøpesentre i Europa.

Klépierre-konsernets portefølje er verdsatt til 19,4 milliarder euro per 30. juni 2023 og omfatter store kjøpesentre i mer enn 15 land i Sentral-Europa som til sammen har flere hundre millioner besøkende i året. Klépierre er representert i CAC Next 20- og EPRA Eurozone-indeksene, samt i andre etiske indekser som CAC SBT 1.5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120 og CDP A-listen. Disse utmerkelsene bekrefter konsernets engasjement og proaktive arbeid for bærekraftig utvikling, Act4Good og globalt lederskap i kampen mot klimaendringer. Alle Steen & Ströms kjøpesentre, inkludert Oslo City, arbeider nå mot målet om å være den mest bærekraftige handelsplattformen innen 2030. www.steenstrom.com
www.klepierre.com

Sitater

Vi har lenge ønsket å utvide butikken vår på Oslo City, og vi er utrolig glade for at vi nå har fått muligheten. Utvidelsen innebærer et bredere vareutvalg, økt synlighet og en butikk som er lett å finne i første etasj.
Line Haugslien, regionsjef i Life
Vi er glade for å kunne tilby Life en større butikk. Et av våre felles mål var å minimere ombyggingstiden og tiden butikken måtte være stengt, og det synes jeg vi har lykkes med. Nå kan Life ønske Oslo Citys besøkende velkommen til en større, oppdatert og flott butikk.
Elisabeth Lohk, Center Manager Oslo City