Norges første pickleballhall på Økern Sentrum

"Økern har alltid vært interessant for oss. Det er et område som trenger aktiviteter. Vi er glade for at Økern Sentrum ønsket å samarbeide med oss, og vi ser frem til å introdusere verdens raskest voksende sport i området”, sier Marcus Helle-Pettersson, CEO, Sweetspot Pickleball.

Sweetspot Pickleball ønskes hjertelig velkommen til Økernveien 147. Dette nye og spennende initiativet er i linje med Økern Sentrums plan som et multifunksjonelt bysentrum med en høy andel boliger og et bredt spekter av handel, næring, kultur, aktiviteter og opplevelser.

Åpningen skjer på lørdag med fritt spill på lørdag mellom kl. 12-16. Åpningen av Norges første pickleballsenter, Sweetspot Pickleball, markerer en spennende og innovativ utvikling i Oslos sports- og fritidstilbud. Pickleball, en sport som kombinerer elementer fra tennis, bordtennis og badminton, har vokst raskt i popularitet over hele verden.

Det er fantastisk at vi midlertidig kan ta i bruk de tomme lokalene og fylle dem med nye aktiviteter i prosessen med å transformere Økern til fremtidens hovedstad øst i Oslo”, sier Thomas Holth, utviklingsdirektør i Steen & Strøm.

Oslos raskest voksende bydel får sitt nye sentrum på Økern, som blir selve hjertet og midtpunktet i Oslos største og viktigste byutviklingsprosjekt - Hovinbyen. Økern

Sentrum i Hovinbyen eies 50% av Steen & Strøm og 50% av Storebrand Eiendomsfond Norge KS. For mer informasjon, vennligst besøk https://www.steenstrom.com/our-portfolio/our-development-projects-st.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Thomas Holt, Development Director, Steen & Strøm
thomas.holth@steenstrom.com
Telefon: +47 911 36 886

Om Steen & Strøm

Skandinavias ledende kjøpesenterselskap Steen & Strøm har i dag nio kjøpesentre på attraktive markedsplasser, hvorav fire ligger i Sverige, to i Norge og tre i Danmark. Kjøpesentrene har til sammen 60 millioner besøkende årlig, og alle kjøpesentrene arbeider nå for å nå målet om å være den mest bærekraftige handelsplattformen innen 2030. Økern Sentrum, med en visjon og plan om å bli et multifunksjonelt bysentrum med en høy andel boliger og et bredt spekter av handel, næring, kultur, aktiviteter og opplevelser, eies 50% av Steen & Strøm og 50% av Storebrand Eiendomsfond Norge KS og er en del av Hovinbyen som er Oslos største og viktigste byutviklingsprosjekt.  www.steenstrom.com

Steen & Strøm er en del av Klépierre-konsernet, som kombinerer ekspertise innen eiendoms-utvikling og kapitalforvaltning og er ledende innen kjøpesentre i Europa. Selskapets portefølje var verdsatt til 19,8 milliarder euro per 30. juni 2023 og omfatter store kjøpesentre i mer enn 15 land i Europa som til sammen har flere hundre millioner besøkende i året.www.klepierre.com

Om Storebrand

Storebrand Eiendomsfond Norge KS er Norges største ubelånte eiendomsfond med en eiendomsportefølje på NOK 15 milliarder. Porteføljen er diversifisert på tvers av segmentene kontor, logistikk, hotell og handel, i tillegg til at eiendommene er lokalisert innenfor utvalgte geografier. Storebrand Eiendomsfond Norge eies av ca. 60 deltakere, i hovedsak private og kommunale pensjonskasser som har en langsiktig investeringshorisont.

Quick facts

Det var ingen tilfeldighet at Økern fikk Norges første dedikerte pickleballhall, Sweetspot Pickleball. Økern har allerede blitt svært godt kjent som et område med spennende kunst, kultur- og underholdningsaktiviteter. Dette nye og spennende initiativet er i linje med Økern Sentrums plan som et multifunksjonelt bysentrum med en høy andel boliger og et bredt spekter av handel, næring, kultur, aktiviteter og opplevelser.
Tweet dette

Sitater

Økern har alltid vært interessant for oss. Det er et område som trenger aktiviteter. Vi er glade for at Økern Sentrum ønsket å samarbeide med oss, og vi ser frem til å introdusere verdens raskest voksende sport i området.
Marcus Helle-Pettersson, CEO, Sweetspot Pickleball
Det er fantastisk at vi midlertidig kan ta i bruk de tomme lokalene og fylle dem med nye aktiviteter i prosessen med å transformere Økern til fremtidens hovedstad øst i Oslo.
Thomas Holth, utviklingsdirektør i Steen & Strøm