• Steen & Ström/

NORMAL fortsetter sin skandinaviske og europeiske ekspansjon sammen med eiendomsselskapet Steen & Strøm og dets eiere

Danske NORMAL åpnet sin første butikk i 2013. Nå fortsetter den skandinaviske og europeiske ekspansjonen, og butikkjeden vil være til stede i alle Steen & Strøms ti skandinaviske kjøpesentre, og åpner også en 370 kvadratmeter stor butikk i det danske kjøpesenteret Bryggen i Vejle til høsten. Det vellykkede samarbeidet mellom Steen & Strøm og NORMAL har resultert i gjensidig gode skandinaviske resultater og sterke besøkstall, noe som har vært sterke argumenter for fortsatt europeisk lansering, blant annet via en av Steen & Strøms hovedeiere, Klépierre.

- Kontakten med Steen & Strøm har ført til et utvidet samarbeid som har støttet NORMALs pågående europeiske ekspansjon. I dag samarbeider vi ikke bare i Skandinavia, men også med Klépierres kjøpesentre i Frankrike, Nederland, Portugal og snart også i Spania. Vår ekspansjon har skjedd og skjer parallelt både i Skandinavia og i Europa, sier Christian Bjerregaard Leonhard, ekspansjonsdirektør i NORMAL.

Det vellykkede samarbeidet med NORMAL er et godt eksempel på Steen & Strøms ulike styrker. Vi kan tilby nasjonal etablering i kjøpesentre med sterke beliggenheter i Sverige, Danmark og Norge, men også et veletablert nettverk for fortsatt europeisk ekspansjon gjennom vår hovedeier Klépierre, sier Christian Brewaeys, Head of Leasing i Steen & Strøm, som ønsker NORMAL velkommen til Bryggen med ca. 2,7 millioner besøkende i året.

Sten & Strøms ti skandinaviske kjøpesentre har til sammen rundt 60 millioner besøkende årlig. Tilsvarende besøkstall for alle Klépierres kjøpesentre er nesten 1 milliard årlig.

Kort om NORMAL
NORMAL åpnet sin første danske butikk i april 2013 og forventer å åpne flere butikker i Europa i årene som kommer. I dag består kjeden av mer enn 550 butikker i syv, snart åtte land. I Danmark har selskapet mer enn 130 butikker. Produktene omfatter blant annet hårpleie, hudpleie, husholdningsartikler, sminke, konfekt, drikkevarer osv. Utvalget omfatter mer enn 4 000 varenumre, og det er alltid et alltid et stort, fast utvalg av produkter. I tillegg kommer det jevnlig nye produkter.

Kort om Klépierre
Klépierre er majoritetsaksjonær i Steen & Strøm med 56,1 % av aksjene, og det nederlandske pensjonsfondet APG er minoritetsaksjonær med 43,9 % av aksjene. Klépierre er Europas ledende kjøpesenteraktør med 70 ledende kjøpesentre i storbyområder i 13 land og en porteføljeverdi på 19,8 milliarder euro. I butikkmiksen står mote for 36 % av omsetningen, kultur/gaver/hobby for 21 %, skjønnhet og helse for 14 %, boliginnredning for 12 %, mat og drikke for 11 % og annet for 6 %. I 2022 ble det inngått 10 400 leiekontrakter. Klépierre Group har som mål å bygge den mest bærekraftige plattformen for handel innen 2030.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Christian Brewaeys, Head of Leasing Steen & Strøm
Christian.BREWAEYS@steenstrom.com

Christian Bjerregaard Leonhard, Expansion Director NORMAL
chle@normal.dk
www.normal.dk

Steen & Strøm er Skandinavias ledende kjøpesenterselskap med 10 kjøpesentre i attraktive markedsområder, hvorav fem i Sverige, to i Norge og tre i Danmark. Disse er Emporia i Malmö, Galleria Boulevard i Kristianstad, Allum i Partille, Marieberg Galleria i Örebro og Kupolen i Borlänge. I Danmark finnes Bruuns Galleri i Aarhus, Field's i København og Bryggen i Vejle. I Norge finnes Oslo City og Metro i Lørenskog. Kjøpesentrene tiltrekker seg til sammen 60 millioner besøkende årlig.

Steen & Strøm har presentert sin nye ESG-strategi, Act4Good™, i stolt samarbeid med hovedeieren Klépierre, Europas ledende kjøpesenteraktør, med enda mer ambisiøse mål og et utvidet omfang med nye utfordringer. Act4Good™, som er utviklet i samarbeid med en komité av uavhengige eksperter, fokuserer på fire pilarer som skal hjelpe hele Klépierre-konsernet med å bygge den mest bærekraftige handelsplattformen innen 2030.

Quick facts

Tweet dette

Sitater

Kontakten med Steen & Strøm har ført til et utvidet samarbeid som har støttet NORMALs pågående europeiske ekspansjon. I dag samarbeider vi ikke bare i Skandinavia, men også med Klépierres kjøpesentre i Frankrike, Nederland, Portugal og snart også i Spania. Vår ekspansjon har skjedd og skjer parallelt både i Skandinavia og i Europa.
Christian Bjerregaard Leonhard, Expansion Director i NORMAL
Det vellykkede samarbeidet med NORMAL er et godt eksempel på Steen & Strøms ulike styrker. Vi kan tilby nasjonal etablering i kjøpesentre med sterke beliggenheter i Sverige, Danmark og Norge, men også et veletablert nettverk for fortsatt europeisk ekspansjon gjennom vår hovedeier Klépierre, som ønsker NORMAL velkommen til Bryggen med ca. 2,7 millioner besøkende i året.
Christian Brewaeys, Head of Leasing i Steen & Strøm