Økern neste, og det eneste stoppet i Norge, for den storslagne utstillingen om street art-kunstneren Banksy

Banksy er verdensberømt, men likevel et mysterium. Den Bristol-fødte og fortsatt anonyme graffitikunstneren og maleren er kjent for å utfordre kunstverdenens grenser, og Banksys verk har skapt oppsikt og overskrifter i årevis. The Mystery of Banksy - A Genius Mind er en utstilling som dekker alle elementene i Banksy-ikonet, forteller historien om kunstnerens mesterverk og utfordrer betrakteren til å bruke kunsten som et middel til å påvirke.

Nå kommer utstillingen til Norge og Oslo, og hva passer vel bedre enn lokalene på Økern Sentrum?

"Vi er glade for å kunne tilby Norges og Oslos befolkning en mulighet til å oppleve Banksys mystiske verden, og Økern er det perfekte stedet - det er urbant og nær T-banen. Et perfekt sted for gatekunst", sier Bjørn Heiseldal, produsent og administrerende direktør i Thalia.

Thalia er stolt samarbeidspartner med COFO Exhibitions og Julius Production om kunstutstillingen som får norgespremiere på Økern Senteret i Oslo 23. februar 2024. Grunnet Banksys eget motto "Copyright is for losers ©TM", er utstillingen ikke offisielt autorisert.

Oslos raskest voksende område skal få sitt nye sentrum på Økern, som blir selve hjertet og midtpunktet i Oslos største og viktigste byutviklingsprosjekt - Hovinbyen. Økern Sentrum i Hovedbyen eies 50% av Steen & Strøm og 50% av Storebrand Eiendomsfond Norge KS. For mer informasjon, vennligst besøk https://www.steenstrom.com/our-portfolio/our-development-projects-st.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Thomas Holth, Development Director, Steen & Strøm
thomas.holth@steenstrom.com
Tlf: + 47 91 13 68 86

Bjørn Heiseldal, produsent og adm.direktør
E-post: bjorn.heiseldal@thalia.no
Tlf: 901 88 618

Om Steen & Strøm. Skandinavias ledende kjøpesenterselskap Steen & Strøm har i dag nio kjøpesentre på attraktive markeds-plasser, hvorav fire ligger i Sverige, to i Norge og tre i Danmark.Kjøpesentrene har til sammen 60 millioner besøkende årlig, og alle kjøpesentrene arbeider nå for å nå målet om å være den mest bærekraftige handelsplattformen innen 2030. Steen & Strøm er en del av Klépierre-konsernet, som kombinerer ekspertise innen eiendomsutvikling og kapital-forvaltning og er ledende innen kjøpesentre i Europa. Selskapets portefølje var verdsatt til 19,8 milliarder euro per 30. juni 2023 og omfatter store kjøpesentre i mer enn 15 land i Europa som til sammen har flere hundre millioner besøkende i året.www.steenstrom.com.

Økern Senter eies 50% av Steen & Strøm og 50% av Storebrand Eiendomsfond Norge KS.

Quick facts

Økern neste, og det eneste stoppen i Norge, for den storslagne udstillingen av street art-kunstneren Banksy. "Vi er så begeistret over at Mystery of Banksy valgte Økern Sentrum som neste og eneste stopp i Norge. Utstillingen vil ytterligere sette Økern på kartet blant Oslos befolkning som et urbant sted med kreativitet, musikk, sport, kultur og internasjonalt spennende mat og vin”, sier Thomas Holth, Development Director i Steen & Strøm.
Tweet dette

Sitater

Vi er så begeistret over at Mystery of Banksy valgte Økern Sentrum som neste og eneste stopp i Norge. Utstillingen vil ytterligere sette Økern på kartet blant Oslos befolkning som et urbant sted med kreativitet, musikk, sport, kultur og internasjonalt spennende mat og vin.
Thomas Holth, Development Director i Steen & Strøm
Vi er glade for å kunne tilby Norges og Oslos befolkning en mulighet til å oppleve Banksys mystiske verden, og Økern er det perfekte stedet - det er urbant og nær T-banen. Et perfekt sted for gatekunst.
Bjørn Heiseldal, produsent og administrerende direktør i Thalia