Oslo City forblir en sterk aktør

Oslo City, med over 11 millioner besøkende årlig, fortsetter å styrke sin posisjon som et sterkt knutepunkt og shopping center i byen. Arbeidet med å fornye Oslo City pågår og skjer trinn for trinn. Ti butikker har valgt å investere i butikkene sine og implementert de nyeste konseptene. I tilegg har fire nye butikkonsepter etablert seg og forsterket butikkmiksen.

"At mange av leietakerne våre har valgt å investere og utvikle butikkene sine både når det gjelder størrelse og konsept, viser at vi er et kjøpesenter som leverer både på besøk og interessant innhold. I tillegg velger mange retailere å etabelere sin første butikk og/eller sin flaggskipbutikk her. Dette ser vi på som resultat av at vi sammen med leietakerne våre skaper relevant og oppdatert innhold som vi er stolte og glade for”, sier Elisabeth Lohk, Center Manager på Oslo City, og forteller videre at det også tas hensyn til de besøkendes ønsker, samt målgruppene med spesielt folk i farta for å utvikle butikktilbudet og kundereisen.

Johanna Funevik, Leasing Manager i Steen & Strøm, sammenligner utviklingen av Oslo City med et puslespill av ulike aktører hvor innholdet skal komplementere hverandre og bidra til å utvikle kundereisen for besøkende på senteret.
"Dette er et arbeid der vi tenker langsiktig. Mange eksisterende leietakere ønsker å utvide sine handelsarealer, samtidig som vi har nye aktører som banker på døren og ønsker å komme inn. Leasingteamet på Oslo City har gjort en fantastisk jobb med å løse utfordringene og imøtekomme ønskene til både leietakere og besøkende”, sier Elisabeth Lohk.

Fire nye butikkonsepter

• BEAUTY STUDIO 23
  • ARK BOKHANDEL
  • KID INTERIØR
  • H&M BEAUTY
  • BACKSTUBE (har valgt å etablere sin andre serveringsted her)

"Det at vi er et ledende kjøpesenter med god beliggenhet og en urban målgruppe, viser også interessen for å åpne ny etableringer som blant annet H&M Beauty og Beauty Studio 23”.

Ti renoveringer

Ti av våre eksisterende leietakere har valgt å investere i sine butikker på Oslo City det siste året, og har oppgradert med de nyeste butikkonseptene. Blant annet har H&M som har vært her i over 30 år renovert sine 3 500 kvadratmeter fordelt på fire etasjer og valgte å åpne en av sine to første H&M Beauty i verden her på Oslo City. I tillegg har LIFE valgt å utvide sin butikk med sitt nye konsept etter 20 år her på sentret. VITA, ACCESSORIZE, NORLI, VIC, VINMONOPLET, VOLT, DRESSMAN og CARLINGS har også valgt å investere med sine nye butikkskonsepter.

”I forbindelse med renoveringene åpner flere av butikkerne sine vindusfasader ut mot bybildet. Dette forsterker den urbane og livfulle beliggenhet som er unik for Oslo City, samt gir en god følelse for både ansatte og kunder ved at senteret blir mer åpent,” avslutter Elisabeth Lohk.

Arbeidet med å utvikle kjøpesenteret og senterets innhold for å imøtekomme fremtidige behov og besøkendes preferanser fortsetter.

Les mer om hva som skjer på Oslo City og Steen & Strøm Scandinavia, https://www.steenstrom.com/newshome

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Elisabeth Lohk, Center Manager Oslo City, Steen & Strøm SC
elisabeth.lohk@steenstrom.com
www.oslo-city.steenstrom.no/

Oslo City eies av Skandinavias ledende kjøpesenterselskap Steen & Strøm med nio kjøpesentre på attraktive markedsplasser og totalt over 60 millioner besøkende årlig, hvorav Oslo City med sine 80 butikker under ett tak står for over 11 millioner besøkende.

Steen & Strøm er en del av Klépierre-konsernet, som kombinerer ekspertise innen eiendomsutvikling og kapital-forvaltning og er ledende innen kjøpesentre i Europa.Klépierre-konsernets portefølje er verdsatt til 19,3 milliarder euro per 31. december 2023 og omfatter store kjøpesentre i mer enn 15 land i Sentral-Europa som til sammen har flere hundre millioner besøkende i året. Klépierre er representert i CAC Next 20- og EPRA Eurozone-indeksene, samt i andre etiske indekser som CAC SBT 1.5, MSCI Europe ESG Leaders, FTSE4Good, Euronext Vigeo Europe 120 og CDP A-listen. Disse utmerkelsene bekrefter konsernets engasjement og proaktive arbeid for globalt lederskap i kampen mot klimaendringer. www.steenstrom.com