Rusta etablerer seg på Metro Senter

(Lørenskog 12.01.24)  I 2024 åpner flere nye spennende konsepter på Metro. Rusta, med over 50 varehus i Norge, skal åpne ytterligere et varehus, denne gangen i Lørenskog og på Metro. Åpningen er planlagt til fjerde kvartal 2024. Butikken blir på over 2000 m2 og vil ligge i Plan 1 med god beliggenhet og unik tilgjengelighet.

– Vi er stolt av at Rusta velger oss når de åpner sin første butikk i Lørenskog. Rusta representerer et spennende konsept og har et varesortiment- som vi mener vil passe godt inn og styrke miksen på senteret, sier Christopher Castberg, Shopping Center Manager på Metro.

– Vi ser svært positivt på etableringen og gleder oss til å åpne det nye varehuset i ekspansive Lørenskog og Metro. Jeg er glad for at vi kan utvide vårt varehusnettverk og vise frem vårt høykvalitets- og brede sortiment til enda flere, sier Erlend Kramer, landssjef for Rusta i Norge.

– Metro har vokst kraftig de siste årene, med rekordhøye besøkstall de siste to årene. Nå ønsker vi å styrke posisjonen ytterligere, og tilføre flere streke konsepter, sier Christopher Castberg.

Rustas etablering vil styrke Metros konkurranseposisjon mot de andre kjøpesentrene i området. Flere spennende nye konsepter er på vei inn som vil styrke Metros posisjon som et knallgodt nærsenter.

– Fremover vil vi ha en god miks av de store kjedene, nye, og innovative butikk-konsepter, sier Castberg. Vi vill skapa ett unikt utbud av butikker ved å fortsette differensiere vårt tilbud ved å spisse oss som hverdagssenter, og det tror vi kundene våre vil sette pris på.

Metro har en særs god beliggenhet og tilgjengengelighet. Med 1 250 p-plasser og opptil tre timer gratis parkering. Mange innganger og enkel adkomst fra RV159/Solheimsvegen- gjør senteret til det effektive valget for kundene i hverdagen. Nærheten til bussterminalen i Lørenskog, Lørenskog Hus og de store skolene i kommunen- gjør senteret til et høyt besøkt senter – med rundt 5 millioner besøkende årlig.

Metro Senter eies 50% av Steen & Strøm og 50% av Storebrand Eiendomsfond Norge KS.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Christopher Castberg, Shopping Center Manager Metro, Steen & Strøm
christopher.castberg@steenstrom.com
Telefon: +47 92 01 40 28

Erlend Kramer, daglig leder Rusta Retail AS
E-post: erlend.kramer@rusta.com
Telefon: +47472 62 698

Om Steen & Strøm. Skandinavias ledende kjøpesenterselskap Steen & Strøm har i dag nio kjøpesentre på attraktive markeds-plasser, hvorav fire ligger i Sverige, to i Norge og tre i Danmark.Kjøpesentrene har til sammen 60 millioner besøkende årlig, og alle kjøpesentrene arbeider nå for å nå målet om å være den mest bærekraftige handelsplattformen innen 2030. Steen & Strøm er en del av Klépierre-konsernet, som kombinerer ekspertise innen eiendomsutvikling og kapital-forvaltning og er ledende innen kjøpesentre i Europa. Selskapets portefølje var verdsatt til 19,8 milliarder euro per 30. juni 2023 og omfatter store kjøpesentre i mer enn 15 land i Europa som til sammen har flere hundre millioner besøkende i året.www.steenstrom.com.   www.klepierre.com

Om Storebrand. Storebrand Eiendomsfond Norge KS er Norges største ubelånte eiendomsfond med en eiendomsportefølje på NOK 15 milliarder. Porteføljen er diversifisert på tvers av segmentene kontor, logistikk, hotell og handel, i tillegg til at eiendommene er lokalisert innenfor utvalgte geografier. Storebrand Eiendomsfond Norge eies av ca. 60 deltakere, i hovedsak private og kommunale pensjonskasser som har en langsiktig investeringshorisont.

Om Rusta. Rusta AB (publ) er en ledende aktør i det nordiske lavprismarkedet med over 200 varehus i Sverige, Norge, Finland og Tyskland. Rusta tilbyr hjem- og fritidsprodukter av god kvalitet, til markedets beste pris. Rusta har mer enn 4 000 ansatte og har hovedkontor i Upplands Väsby, Sverige. Rustas aksjer handles på Nasdaq Stockholm (RUSTA).

Quick facts

Rusta etablerer seg på Metro. I 2024 åpner flere nye spennende konsepter på Metro. Rusta, med over 50 varehus i Norge, skal åpne ytterligere et varehus, denne gangen i Lørenskog og på Metro. Åpningen er planlagt til fjerde kvartal 2024. Butikken blir på over 2000 m2 og vil ligge i Plan 1 med god beliggenhet og unik tilgjengelighet.
Tweet dette

Sitater

Vi er stolt av at Rusta velger oss når de åpner sin første butikk i Lørenskog. Rusta representerer et spennende konsept og har et varesortiment- som vi mener vil passe godt inn og styrke miksen på senteret. Metro har vokst kraftig de siste årene, med rekordhøye besøkstall de siste to årene. Nå ønsker vi å styrke posisjonen ytterligere, og tilføre flere streke konsepter.
Christopher Castberg, Shopping Center Manager på Metro
Vi ser svært positivt på etableringen og gleder oss til å åpne det nye varehuset i ekspansive Lørenskog og Metro. Jeg er glad for at vi kan utvide vårt varehusnettverk og vise frem vårt høykvalitets- og brede sortiment til enda flere.
Erlend Kramer, daglig leder Rusta Retail AS
Fremover vil vi ha en god miks av de store kjedene, nye, og innovative butikk-konsepter.  Vi vill skapa ett unikt utbud av butikker ved å fortsette differensiere vårt tilbud ved å spisse oss som hverdagssenter, og det tror vi kundene våre vil sette pris på.
Christopher Castberg