Stadium Outlet åpner sportsbutikk på Metro Senter

Nå er det offisielt at Stadium Outlet åpner sin andre butikk i Oslo-området, og sin tiende norske butikk, på Metro Senter i Lørenskog. Planlagt åpning er i oktober. Med denne etableringen fortsetter prosessen med å forsterke profilen – som det foretukne, og lett tilgjengelige hverdagssenteret med et storhandelskonsept – i området.

"Vi er veldig glade og stolte over at Stadium Outlet har valgt å åpne sin første butikk på Romerike/ Oslo Øst hos oss til høsten. Våre besøkende har etterspurt en sportsbutikk. Nå kan vi ikke bare oppfylle deres ønsker, men også utvide og styrke vårt butikksortiment med en ny sterk aktør innen sport- og sportmote, som ikke eksisterer i vår region i dag. Stadium Outlet kompletterer sortimentet og passer med profilen vår", mener Christopher Castberg, Regional Center Manager Metro Senter/ Metro Storhandel.

Stadium og Stadium Outlet er til sammen Sveriges største sport- og sportsmotekjede og nå starter ombyggingen av de 1 200 kvadratmeter store lokalene i første etasje, som også vil omfatte Nilles tidligere lokaler. Nille blir på Metro, men flytter opp i 2. etasje.

”Med sentral beliggenhet i Lørenskog vil vi skape enda bedre tilgjengelighet for våre kunder. God infrastruktur for offentlige transportforbindelser og rikelig med parkeringsmuligheter bidrar til å skape god fremkommelighet og en enkel handleopplevelse. Vi opplever at Metro Senter har en fin butikkmiks, hvor vi samtidig kan bidra med noe nytt innenfor sportssegmentet til hele familien”, sier Marthe Tømte, regionsjef Norge Stadium Outlet.

Butikken gjenspeiler Stadium Outlet konseptet og blir på ca. 1 000 kvadratmeter.
”Vi er en destinasjon for hele familien med kjente internasjonale merkevarer, men også noen merkevarer som er nye på det norske markedet. Ved siden av equipment og tekstiler vil du også finne en kjempe stor skoavdeling”, fortsetter Marthe Tømte.

Metro har en svært god beliggenhet og tilgjengengelighet i Lørenskog som er en av de raskest voksende kommunene i Norge

”Metros beliggenhet og det faktum at Lørenskog er en av de raskest voksende kommunene i Norge, bidrar til å styrke interessen fra butikker og butikkjeder for å etablere seg i området. Både Stadium Outlet og Rusta åpner på Metro til høsten og Rusta har allerede flyttet sitt norske hovedkontor till Metro”, sier Castberg.

Ifølge kommunen er Lørenskog sentrum et prioritert utviklingsområde, og sentrum skal utvikles og tydeliggjøres som et kommunesenter. Servicenæringer, handel, boliger, restauranter, kultur og andre sentrumsfunksjoner skal prioriteres.

1 250 p-plasser og opptil tre timer gratis parkering, mange innganger og enkel adkomst fra RV159/ Solheimsvegen gjør Metro Senter/Metro Storhandel til det effektive valget for kundene i hverdagen. Nærheten til bussterminalen i Lørenskog, Lørenskog Hus og de store skolene i kommunen- gjør senteret til et høyt besøkt senter – med rundt 5 millioner besøkende årlig som vet at de finner det de leter etter. Det faktum at Metro har en god rotasjon på parkeringsplassene, bidrar til besøkendes gode opplevelse.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Christopher Castberg, Regional Center Manager Metro Senter, Steen & Strøm
E-post: christopher.castberg@steenstrom.com
Telefon: +47 92 01 40 28

MartheTømte, Regionsjef Norge Stadium Outlet
E-post: marthe.tomte@stadiumoutlet.no .com
Telefon: +47 98 05 80 59

Metro Senter/ Metro Storhandel eies 50% av Steen & Strøm og 50% av Storebrand Eiendomsfond Norge KS.

Om Steen & Strøm
Skandinavias ledende kjøpesenterselskap Steen & Strøm har i dag ni kjøpesentre på attraktive markedsplasser, hvorav to ligger i Norge, fire i Sverige, og tre i Danmark. Kjøpesentrene har til sammen 60 millioner besøkende årlig, og alle kjøpesentrene arbeider nå for å nå målet om å være den mest bærekraftige handelsplattformen innen 2030. Steen & Strøm er en del av Klépierre-konsernet, som kombinerer ekspertise innen eiendomsutvikling og kapitalforvaltning og er ledende innen kjøpesentre i Europa. Selskapets portefølje var verdsatt til 19,3 milliarder euro per 31. december 2023 og omfatter store kjøpesentre i mer enn 15 land i Europa som til sammen har flere hundre millioner besøkende i året. www.steenstrom.com. www.klepierre.com

Om Storebrand
Storebrand Eiendomsfond Norge KS er Norges største ubelånte eiendomsfond med en eiendomsportefølje på NOK 14 milliarder. Porteføljen er diversifisert på tvers av segmentene kontor, logistikk, hotell og handel, i tillegg til at eiendommene er lokalisert innenfor utvalgte geografier. Storebrand Eiendomsfond Norge eies av ca. 58 deltakere, i hovedsak private og kommunale pensjonskasser som har en langsiktig investeringshorisont.

Om Stadium Outlet
Sammen utgjør Stadium og Stadium Outlet Sveriges største sports- og sportsmotekjede, med hele 200 butikker. Stadium Outlet er et konsept med lave priser på sport og sportsmote innen Stadium konsernet. Her finner du alt innen sport og sportsmote. Til alle sesonger. I alle størrelser. Alltid – til outletpris.
www.stadiumoutlet

Quick facts

Tweet dette

Sitater

Vi er veldig glade og stolte over at Stadium Outlet har valgt å åpne sin første butikk på Romerike/ Oslo Øst hos oss til høsten. Våre besøkende har etterspurt en sportsbutikk. Nå kan vi ikke bare oppfylle deres ønsker, men også utvide og styrke vårt butikksortiment med en ny sterk aktør innen sport- og sportmote, som ikke eksisterer i vår region i dag. Stadium Outlet kompletterer sortimentet og passer med profilen vår.
Christopher Castberg, Regional Center Manager Metro Senter/ Metro Storhandel
Med sentral beliggenhet i Lørenskog vil vi skape enda bedre tilgjengelighet for våre kunder. God infrastruktur for offentlige transportforbindelser og rikelig med parkeringsmuligheter bidrar til å skape god fremkommelighet og en enkel handleopplevelse. Vi opplever at Metro Senter har en fin butikkmiks, hvor vi samtidig kan bidra med noe nytt innenfor sportssegmentet til hele familien.
Marthe Tømte, regionsjef Norge Stadium Outlet
Vi er en destinasjon for hele familien med kjente internasjonale merkevarer, men også noen merkevarer som er nye på det norske markedet. Ved siden av equipment og tekstiler vil du også finne en kjempe stor skoavdeling.
Marthe Tømte
Metros beliggenhet og det faktum at Lørenskog er en av de raskest voksende kommunene i Norge, bidrar til å styrke interessen fra butikker og butikkjeder for å etablere seg i området. Både Stadium Outlet og Rusta åpner på Metro til høsten og Rusta har allerede flyttet sitt norske hovedkontor till Metro.
Christopher Castberg